پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خدمات پس از فروش خودرو که همواره یکی از چالش های صنعت خودرو به شمار رفته، نقطه عطفی برای انتقاد مشتریان به این صنعت بوده است. گرچه در سال های اخیر، مشکل خدمات پس از فروش به صورت جدی در لیست رسیدگی خودروسازان قرار گرفته اما هنوز هم آنگونه که آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (به عنوان شرکت ناظر) می گوید، به نقطه مطلوب نرسیده اند. اکنون سیدرضا حسینی، مدیرعامل ایساکو می گوید که خدمات پس از فروش خودروسازان وارد فاز جدیدی از توسعه و بهبود شده است. 

خدمات پس از فروش خودرو وارد چرخه توسعه شد

او در این زمینه در گفت وگو با «فرصت امروز» بیان می کند: «براساس تحلیلی که از اقتصاد ایران صورت گرفته است، 63درصد از گردش مالی ما در حوزه خدمات صورت می گیرد و صنعت و کشاورزی مابقی سهم را دارا هستند. این درصد یعنی یک جامعه گسترده برای ارائه خدمات. کسانی که این خدمات را دریافت می کنند، دارای سلایق و نظریات متفاوتی هستند و بر همین اساس راندمان ارائه خدمات 100 درصد نیست و با چالش های متفاوتی روبه رو است با این چالش ها برای امروز نیست و همیشه وجود خواهد داشت.»

حسینی با اشاره به نقش شرکت های خدمات دهنده در برابر این چالش ها، تصریح می کند: «نقش ما به عنوان شرکت های خدمات دهنده این است که به درستی مشکلات را رصد و برای آنها برنامه ریزی کنیم و در نهایت اجرای برنامه ها را در چرخه بهبود مستمر، گسترش دهیم. اگر در این مسیر قرار گرفتیم می توانیم به درصد رضایتمندی قابل قبولی برسیم.»

مدیرعامل ایساکو در پاسخ به این پرسش که آیا خدمات پس از فروش صنعت خودرو در این چرخه قرار گرفته است؟ می گوید: «بله، حداقل در ایران خودرو ما وارد این چرخه شده ایم. در دوره ای حدود 80 هزار خودروی ناقص در پارکینگ ایران خودرو بود اما مدیریت این شرکت به این باور رسید که نباید خودروی ناقص تولید کند و بسیاری این اقدام را نشدنی می دانستند اما امروز هیچ خودروی ناقصی در این شرکت تولید نمی شود. در حوزه کیفیت نیز همین اتفاق رخ داده است. تاکنون 2 میلیون و 600 هزار خودرو در ایران خودرو پذیرش شده است، یک میلیون و 400 هزار خودرو در حوزه وارانتی بوده و در حوزه وارانتی 2درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم و در عین حال در حوزه گارانتی 3 درصد کاهش داشته ایم که این نشان دهنده بهبود محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است.»

حسینی با اشاره به افزایش تعداد خودروهای شامل گارانتی، توضیح می دهد: «خودروهای شامل گارانتی ما نسبت به سال 94، 20 درصد افزایش پیدا کرده و از یک میلیون و 200 هزار خودرو به یک میلیون و 500 هزار خودرو رسیده است، اما با توجه به این افزایش نه تنها ما در حوزه ارائه خدمات در مدت گارانتی رشد نداشتیم بلکه 3 درصد هم کاهش داشته ایم و این موضوع نشان دهنده حضور ما در چرخه بهبود مستمر است.»

***

ایساکو، به پیاده روی اربعین می رود

مدیرعامل ایساکو از همراهی خدمات پس از فروش ایران خودرو با کاروان اربعین حسینی خبر داد.

سیدرضا حسینی، روز گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه ایساکو به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خدمات رسانی خواهد کرد، گفت: ایساکو از ۲۶ آبان تا سوم آذر ماه در سه شهر مرزی شلمچه، چزابه و مهران حضور خواهد داشت.

او ادامه داد: از آغاز سال ۹۵، همزمان با برنامه ریزی سالانه شرکت، تدابیر لازم این طرح اندیشیده شد و قطعات پرمصرف با ملاک قراردادن طرح سال گذشته، سفارش گذاری، تأمین و به نمایندگی های مرزی ارسال شد.

حسینی بیان کرد: حدود ۳۰ نمایندگی مجاز، دو تعمیرگاه صحرایی و ۱۲ فروشگاه مجاز، مراکز عرضه کننده خدمات هستند. همچنین ۱۰۴ اکیپ امدادی شامل خودروی امداد، کانکس، موتور امداد و خودروبر نیز در این طرح حضور خواهند داشت.

مدیرعامل ایساکو با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ پرسنل شبکه خدمات و امدادگر در این طرح مشارکت می کنند، اظهار کرد: برای نخستین بار دو تعمیرگاه صحرایی وسیع با تجهیزات کامل در پارکینگ های مرزی چزابه و مهران آماده ارائه خدمات به زائران هستند. همچنین برای نخستین بار در کشور عراق نیز پنج اکیپ امدادی در مسیر کربلا به نجف به دارندگان محصولات ایران خودرو خدمات خواهند داد.

حسینی افزود: فروشگاه هایی برای قطعات یدکی در نظر گرفته شده که حدود ۲۰ فروشگاه مجهز شده اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kFZ6NGAC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه