شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسـک

حمله سایبری کره‌ شمالی به همسایه جنوبی

8 سال پیش ( 1395/3/26 )
 

کــره‌شـــمالی 140هزار دستگاه رایانــــــه را در شرکت‌ها و نهادهای دولتی کره‌جنوبی هک کرده است. به گفته پلیس کره‌جنوبی این حمله سایبری در پی یک طرح بلند‌مدت و تلاش گسترده از سوی کره‌شمالی صورت گرفته است.

کره‌جنوبی پس از آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی در ماه ژانویه و نیز پرتاب موشک دوربرد در ماه فوریه که به تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه این کشور منجر شد، خود را برای بالاترین سطح از حملات سایبری از سوی کره‌شمالی آماده کرد. کره‌شمالی همواره این اتهامات را رد کرده است.

طبق اعلام بخش تحقیقات سایبری پلیس کره‌جنوبی، شروع این حملات سایبری از سال 2014 بود و در ماه فوریه در پی تلاش کره‌‌شمالی برای سرقت اطلاعات از نهادهای دولتی این کشور کشف شد.

پلیس کره‌جنوبی دراین‌باره گفت: «به احتمال خیلی زیاد، هدف کره‌شمالی ایجاد سردرگمی در کره‌جنوبی در سطح ملی با حمله همزمان به چندین نهاد یا ادامه دزدیدن اطلاعات مربوط به رازهای صنعتی یا نظامی این کشور بود.»

هکرها پس از اینکه کنترل سرورها و رایانه‌ها را در برخی شرکت‌های بزرگ به‌دست آوردند دیگر دست به هیچ اقدامی نزدند. به‌گفته پلیس کره‌جنوبی احتمال اینکه همسایه شمالی در تدارک یک حمله سایبری برنامه‌ریزی‌شده بزرگ‌تر به رایانه‌ها در کره‌جنوبی باشد وجود دارد.

جنگ میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی همچنان ادامه دارد، اگرچه توپ و تانکی بین این دو کشور جابه‌جا نمی‌شود اما در زمینه فنی همچنان درگیری میان دو کشور ادامه دارد.

پلیس کره‌جنوبی در حال کار با شرکت‌های قدرتمند است تا به کره‌شمالی اجازه ندهند به رمزهای امنیتی در این کشور دست یابد.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5EKdtlmR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه