اواخر سال گذشته هنگامی که مشغول برنامهریزی کمپین سال ۹۳ مزمز بودیم، به این جمعبندی رسیدیم که مطابق با حال و هوای جامجهانی، حرف زدن اگرچه جذاب است اما تکراری است و بهتر آنکه نوآوری نیز در سبد محصولات وجود داشته باشد. این پیشنهاد آژانس از سوی مشتری با استقبال روبهرو شد و به اجرا درآمد.
به غیر از حامیان رسمی تیمملی فوتبال کشورمان، بسیاری دیگر از برندها که آگهیهایی به این مناسبت دارند، از عنوان حامی تیمملی فوتبال ایران استفاده میکنند که ما منتقد آن هستیم.
اول اینکه تیم ملی ماهیتی است که حامیان رسمی خودش را دارد و هرگونه استفاده تجاری از آن مستلزم پرداخت حقوق سازمان تربیت بدنی است تا هم حقوق این سازمان رعایت شود و هم حقوق حامیان رسمی تیمملی فوتبال ایران. واقعیت این است که نمیخواستیم به دروغ بگوییم حامی تیمملی هستیم یا به هر نحو دیگری حق و حقوق بازیکنان و سازمان تربیتبدنی کشورمان را پایمال کنیم و به همینخاطر از عناصر بصری مرتبط با تیمملی هم استفاده نکردیم.
واقعیت این است که برند مزمز و مدیران آن هم مثل همه ایرانیان از موفقیت تیمملی خوشحال میشوند و این هم که دیگر گفتن ندارد. گروه خلاقیت ما در طراحی شعار این کمپین هم برند مزمز را به این مناسبت که از مهمترین دورههای زمانی در بازار اسنک به حساب میآید ارتباط داده است و هم خود را از حامیان متعدد تیم ملی و جامجهانی متمایز ساخته است. در عین حال، با صداقت با مخاطبان حرف زده است. واقعیت این است که مزمز حمایت و مشارکتی در جامجهانی نداشته است، اما این به این معنی نیست که این رویداد را دوست ندارد. مدیران مزمز هم مثل همه مشتریانشان، هیجان بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را از صمیم قلب دوست دارند و خود را جزء «حامیان قلبی» این رویداد میدانند.
عنصر تصویری دست (قلب انگشتی) حرکتی آشنا برای جامعه مخاطب است که هم شعار آگهی را خوب به تصویر میکشد و هم بهعنوان یک المان بصری بسیار بهیادماندنی است.