چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
با ساخت یک کالای استراتژیک

حفاری چاه‌های عمیق نفت و گاز در ایران شتاب می‌گیرد

8 سال پیش ( 1394/9/27 )
 

یک مقام مسئول با اشاره به طراحی و ساخت نسل جدید تجهیزات در صنعت حفاری ایران، گفت: با ساخت این تجهیزات جدید روند حفاری چاه‌های عمیق، انحرافی و افقی نفت و گاز در کشور تسریع می‌شود. به گزارش مهر، محمود ارشدی با اشاره به طراحی و ساخت نسل جدید تجهیزات در صنایع حفاری نفت و گاز کشور، گفت: برای نخستین‌بار طراحی و ساخت نسل جدیدی از آویزه‌ها که در حفاری چاه‌های نفت و گاز کاربرد دارد، در صنعت نفت توسط متخصصان داخلی انجام شد.

64834573572462462476247234578358358

این مقام مسئول با اعلام اینکه اسلاتد هایدرولیک هنگر یا آویزه‌ها در اندازه چهار و یک‌دوم اینچی برای نخستین‌بار در صنعت نفت کشور طراحی و ساخته شده است، تصریح کرد: این تجهیز جدید جایگزین هنگرهای مکانیکال می‌شود. رئیس اداره نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری افزود: تولید هنگرهای هایدرولیک یک پروژه ابداعی است که به لحاظ ضرورت در حفاری چاه‌های نفتی در میدان نفتی یاران طراحی و به مرحله تولید انبوه رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز برای راندن آستری‌های SLOTTED و PERFORATED و مشکلات هنگرهای مکانیکال نیاز به طراحی و ساخت هنگر هایدرولیک در دستور کار قرار گرفت، در تشریح مزیت‌های هنگرهای هایدرولیک، بیان کرد: ضریب اطمینان بالا برای لاینرهای سنگین (آستری) و متراژ بالا، مناسب بودن برای چاه‌های عمیق، انحرافی و افقی، آسانی کار و تسریع در راندن و کاهش زمان حفاری از مزیت‌های این فناوری جدید است.

ارشدی با یادآوری اینکه تا سال ۸۴، انواع آویزه‌های مورد نیاز از خارج کشور تامین می‌شد و نصب و راندن آن در چاه‌ها توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌گرفت، افزود: در راستای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعت حفاری، طراحی و ساخت این تجهیز با همکاری شرکت پارس‌فولاد در اهواز محقق و از سال ۸۷ تاکنون انواع سایزهای سه‌ونیم، پنج، هفت و ۱۱ و سه‌چهارم اینچ ساخت داخل شده است. این مقام مسئول با اشاره به قرارداد این شرکت با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درخصوص تهیه و راندن بیش از یک هزار مجموعه لاینرهنگر گفت: این قرار از سال ۸۷ اجرایی شده و تا به‌حال ۹۳۰مجموعه تولید و مورد استفاده قرار گرفته است. 

ارشدی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ عملیات ارائه خدمات آویزه و نصب آستری در طرح توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون و میدان مشترک‌نفتی آذر نیز توسط شرکت ملی حفاری انجام شده است، تاکید کرد: طراحی و ساخت هنگر چرخشی (ROTATIONAL) و هنگر هایدرولیک از نمونه‌هایی است که طراحی و ساخت آن با توجه به نیازهای فنی خاص کاربست آنها، تولید داخلی شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این تجهیز جدید به طور رسمی در سومین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: آویزه‌ها و پس‌آویزه‌های آستری، ابزاری درون‌چاهی است که در هنگام تکمیل عملیات حفاری چاه‌های نفت وگاز برای کوتاه کردن زمان بستن لوله‌های آستری تا سطح یا عمیق‌تر کردن چاه‌های قدیمی و دیگر موارد به کار گرفته می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KGHJdvWQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه