جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارشی از سرمایه‌ گذاری در تولید مواد شوینده و بهداشتی در گفت‌وگو با مدیرعامل برند گلرخ

حضور در بازارهای منطقه‌ای با شرکت در بازارچه‌های مرزی

8 سال پیش ( 1395/3/22 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

در حال حاضر بیش از 200 کارخانه و شرکت تولیدی در صنعت مواد شوینده و بهداشتی مشغول به فعالیت در ایران هستند. برای آشنایی بیشتر از چگونگی فعالیت این‌گونه شرکت‌ها سراغ شرکت گلرخ رفتیم و از آقای عباس زاهدی، مدیرعامل این شرکت تولیدی درباره سابقه فعالیت و نحوه تولید محصول خود که شامپو گلرخ است، پرسیدیم.

از قدیمی‌های این صنعت

حدود 33 سال پیش و در حوالی شهرستان قم شرکت تولیدی گلرخ با هدف تولید شامپو راه‌اندازی شد. زاهدی درباره سرمایه‌گذاری اولیه در زمان شروع به کار این کارخانه به «فرصت‌امروز» می‌گوید: آن روزها سرمایه‌ای که برای ایجاد این شرکت و خرید دستگاه‌ها و تاسیسات هزینه شد مبلغی بالغ بر 15 میلیون ریال بود که به مرور زمان و همگام با توسعه فناوری‌های ساخت و تولید سرمایه‌گذاری‌های مجددی نیز صورت گرفت که در حال حاضر میزان این سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سهم بازار

مدیرعامل شرکت تولیدی گلرخ با تاکید بر اینکه در همان زمان شروع به کار این کارخانه مصمم بودیم که ظروف پلاستیکی مورد نیاز محصولاتمان را نیز خودمان تولید کنیم، افزود: این اقدام در راستای پایین آوردن قیمت تمام شده محصولاتمان بسیار مفید بود و ما توانستیم همزمان با بازاریابی و تبلیغات رسانه‌ای جای خود را در بازار فروش این‌گونه محصولات به خوبی باز کنیم.

وی سهم کنونی تولیدات شرکت گلرخ در بازار مصرف را حدود 5 درصد عنوان می‌کند و برای رسیدن به این میزان تولید از 50 نفر نیروی کار متخصص در شبکه تولید و توزیع بهره می‌برد.

راه‌های حفظ بازار

از عباس زاهدی درباره کمتر شناخته شده بودن نام محصولات تولیدی شرکتش می‌پرسیم و وی در پاسخ می‌گوید: در گذشته به خاطر کم بودن هزینه‌های تبلیغات و درج آگهی در رسانه‌ها و مطبوعات حضور پررنگ‌تری در بین سایر محصولات داشتیم، به‌ویژه در آن زمان که تعداد تولیدکنندگان داخلی آنچنان زیاد نشده بود.

وی از حضورش در نخستین نمایشگاه محصولات شوینده و بهداشتی می‌گوید که در آن حداکثر 30 شرکت حضور داشتند ولی در حال حاضر هر روز شاهد رشد تعداد این شرکت‌ها هستیم. مدیرعامل شرکت تولیدی گلرخ در ادامه توضیح می‌دهد که در حال حاضر بیشتر فعالیت خود را به جای تبلیغات بر محور بازاریابی متمرکز کرده‌ایم و بعضا در فواصل مختلفی برای بیشتر شدن میزان فروش‌مان از هدایایی متناسب با محصولاتمان نیز استفاده می‌کنیم.

حضور در کشورهای همسایه

این شرکت در حال حاضر با بازارهای کشورهای همسایه همچون افغانستان و پاکستان ارتباطات بسیار خوب و فعالی دارد و طبق گفته‌های زاهدی با شرکت در بازارچه‌های مرزی و ملاقات با تجار این کشورها اقدام به صادرات محصولات خود می‌کنند. همچنین در فواصل مختلفی در گذشته با کشور عراق و شهر اربیل نیز در زمینه صادرات همکاری‌های خوبی صورت گرفته بود و این شرکت در چندین نمایشگاه و بازار فروش در آن نواحی شرکت فعال داشته است.

تقلب و قاچاق

زاهدی با تاکید بر اینکه تولیدات شرکت‌های داخلی به کلی می‌تواند نیاز جامعه را برطرف کند از واردات بی‌رویه محصولات مشابه خارجی گلایه‌مند است و اعتقاد دارد که بیش از 80درصد این‌گونه واردات که به شکل قاچاق انجام می‌شود، محصولات کشور چین هستند که نه تنها از استانداردهای لازم برای ورود به کشور برخوردار نیستند، بلکه با کپی از نام برندهای معتبر جهانی بازار فروش داخل را به دست گرفته‌اند که این امر نه تنها باعث خروج مقدار زیادی ارز از مملکت و ایجاد بحران برای سایر تولیدکنندگان داخلی می‌شود بلکه به دلیل عدم نظارت بر واردات و انجام آزمایشات مختلف از اصالت این محصولات اطلاعی در دست نیست که همین امر باعث ضررهای زیادی برای مصرف‌کنندگان در زمینه تهدید سلامت‌شان خواهد شد.

انبوهی از مشکلات

وی نبود ثبات در قیمت مواد اولیه و تغییرات دائم آن را از بزرگ‌ترین مشکلاتی عنوان می‌کند که ادامه فعالیت مراکز تولیدی را با خطر مواجه کرده است. زاهدی در این رابطه می‌گوید: برای خرید مواد اولیه محصولات اصلی و همچنین مواد اولیه پلاستیک که برای تولید ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرند هیچ‌گونه ثبات قیمتی وجود ندارد و ما برای انجام این‌گونه خریدها و به دست آوردن قیمت تمام شده محصولات و برنامه‌ریزی برای آینده قراردادهای فروش با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم.

همچنین واردات بی‌رویه اجناس خارجی که در حال حاضر دامنه آن به فروشگاه‌های معتبر و سراسری نیز کشیده شده عامل مهم دیگری است که به مشکلات تولیدکنندگان این صنعت افزوده است؛ کالاهایی که از نظر کیفیت در سطح بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه‌های داخلی هستند و از حداقل‌های استاندارد بسیار فاصله دارند.

نظارت مداوم بر تولید و قیمت‌ها

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد قیمت‌گذاری غیرمنطقی برای محصولات که بعضا برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شود تاکید کرد که این اقدام در حال حاضر به دلیل نظارت‌های دقیق و مسئولان همچون سازمان حمایت از مصرف‌کننده و انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی تقریبا غیرممکن است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CdSLX3vx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه