یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت درباره حضور برندهای مهم دنیا دراین صنفت گفت: احتمال حضور شرکت‌های بنام خارجی بعید است.

حضور برندهای بزرگ دنیا در ایران بعید است

او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه آیا شرکت‌های مطرح اروپایی از برندسازی در جایگاه‌های ایران استقبال خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه صاحبان شرکت‌های مطرح دنیا مثل شل و توتال بیشتر تمایل دارند محصولات خود را عرضه کنند و ما نیز امکان‌پذیرش این مسئله را به دلیل بالا بودن قیمت‌ها نداریم، احتمال حضور شرکت‌های بنام خارجی بعید است.

وی با ذکر مثالی از عدم موفقیت احداث جایگاه در هندوستان توسط شرکت توتال اظهار داشت: شرکت توتال در هند یک جایگاه عرضه سوخت احداث کرد که برای سوختگیری خودروها از این جایگاه صف‌های کیلومتری ایجاد می‌شد و دیگر جایگاه‌های این کشور نیز خلوت شده بودند، در نتیجه مجبور به تعطیلی این جایگاه شدند.

حاج محمدرضا با اشاره به برنامه ساخت و برندسازی جایگاه‌های ایران، تصریح کرد: فعلا مقرر شده که جایگاه‌های در حال احداث که پیشرفت فیزیکی‌شان تا فروردین ماه به 40 درصد رسیده بود کار خود را ادامه دهند، اما جایگاه‌هایی که زیر 40 درصد پیشرفت کار داشته‌اند باید تحت پوشش برند بروند، همچنین جایگاه‌هایی که مجوز احداث دریافت کرده و هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند باید برند شده یا تحت پوشش برند بروند.

وی با اشاره به ابهامات موجود در قضیه برندسازی گفت: در حال حاضر تمامی جایگاه‌های کشور تحت ضابطه درجه‌بندی هستند که از ممتاز تا درجه4 رتبه‌بندی شده و بر این اساس نیز کارمزد دریافت می‌کنند، لذا با توجه به این درجه بندی‌ها تعریف برندینگ هنوز برای ما مشخص نیست ضمن اینکه ممکن است در بحث کارمزدها نیز به مشکل بربخوریم، زیرا درصدی ر ا شرکت صاحب برند برداشت می‌کند.

رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت بنزین تولیدی شرکت‌های صاحب برند دنیا بالاست برای ما صرفه اقتصادی ندارد که از این نوع بنزین در جایگاه‌ها عرضه کنیم.

وی ادامه داد: مثلا اگر از شرکتی مثل توتال بخواهیم بنزین را با نرخ 3000خریداری کنیم برای ما که نرخ بنزین در خلیج فارس حدود 1000 تومان است صرفه اقتصادی ندارد چراکه تبخیر، اجاره انبار و ماشین هزینه‌ها را بالا می‌برد، بنابراین واردات بنزین از خارج از کشور حتی اگر قیمت‌ها برابر نیز باشد صرفه اقتصادی ندارد.

حاج محمدرضا در ادامه درباره هزینه ساخت جایگاه نیز اظهار داشت: هزینه ساخت یک جایگاه به‌طور متوسط 5 میلیارد تومان است، اما در محدوده مناطق بیست گانه شهر تهران با توجه به کمبود زمین این رقم به 12 میلیارد تومان هم می‌رسد، زیرا طبق آنچه اعلام شده احداث جایگاه جدید در جاده‌ها منوط به احداث مسجد، وضوخانه و توالت عمومی است، بنابراین با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها دخل و خرج جایگاهداران با هم همخوانی نخواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9sbNy1KD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه