پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر ارتباطات حدود یک ماه پیش از اجرای فاز نخست پروژه فیلترینگ هوشمند خبر داده بود و حالا خبر‌هایی از شروع اجرای این طرح به‌صورت آزمایشی روی یکی از شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد. محمود واعظی، آذرماه سال جاری این وعده را به کاربران داد که از یک‌ماه دیگر (دی‌ماه) فاز اول هوشمند‌سازی نرم‌افزار فیلترینگ کشور کلید می‌خورد و فاز دوم آن تا سه ماه دیگر اجرایی می‌شود. 

وی طی چند روز گذشته از آغاز اجرای آزمایشی این طرح روی یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: از چند روز گذشته به‌صورت آزمایشی برای یکی از شبکه‌های اجتماعی مرحله اول این طرح را اجرا کردیم و سه ماه دیگر مرحله دوم آن اجرا می‌شود. وزیر ارتباطات افزود: در طرح فیلترینگ هوشمند 90 درصد محتوای موجود برای مردم قابل استفاده است و 10درصد محتوای مجرمانه حذف می‌شود. واعظی افزود: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مرحله سوم طرح فیلترینگ هوشمند شش ماه بعد اجرا می‌شود. وی هدف از اجرای طرح فیلترینگ هوشمند را مسدود کردن محتوای مجرمانه و غیر‌اخلاقی شبکه‌های اجتماعی برشمرد و گفت: تنها 10 تا 15 درصد محتوای شبکه‌های اجتماعی غیر‌اخلاقی هستند که در این طرح این محتوا مسدود می‌شود. به گفته وی این طرح برای استفاده راحت‌تر مردم از خدمات این شبکه‌ها صورت می‌گیرد. 

محمد رضا حسینی‌نیا، کارشناس رسانه‌های نوین درباره اجرای فاز نخست فیلترینگ هوشمند به «فرصت امروز» گفت: اگر این پروژه به خوبی پیش برود، به‌زودی باید شاهد رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی باشیم و این امر می‌تواند تحولات خوبی برای مردم ایجاد کند. 

وی افزود: هرچند پیش از این هم راه‌های زیادی برای دور زدن نرم‌افزار فیلترینگ بود و اغلب کاربران اینترنتی با انواع این روش‌ها آشنا بودند، اما هوشمند‌سازی فیلترینگ می‌تواند نقش بسزایی در امنیت کاربران چه از لحاظ سایبری و چه از لحاظ روحی داشته باشد. 

این کارشناس درباره نتیجه اجرای هوشمندسازی فیلترینگ اظهار کرد: این طرح قرار است به‌زودی روی تمام محتوای فضای مجازی اجرا شود که می‌تواند نگرانی‌های بسیاری از والدین را برطرف کند. حسینی‌نیا افزود: نرم‌افزار‌های فیلترشکن به قدری فراگیر شده‌اند که روی بیشتر دستگاه‌ها یکی از این نرم‌افزار‌ها نصب هستند و اغلب کافی‌نت‌ها هم از انواع فیلترشکن‌ها بهره می‌برند. بیشتر این نرم‌افزار‌ها قابلیت جاسوسی دارند و تمامی اطلاعات کاربری را که از آن استفاده می‌کند، در سرور‌های خود ذخیره می‌کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا هوشمند‌سازی مـی‌تـوانـد مـحـدودیت سایت‌های محبوب را بردارد، گفت: اجرای این پروژه از همان ابتدا برای حذف این محدودیت‌ها بود و اجرای این طرح دسترسی به اطلاعاتی را که محتویات مجرمانه خوانده می‌شود مسدود خواهد کرد و کاربران می‌توانند از سایر اطلاعات فضای مجازی بهره گیرند.  این کارشناس افزود: البته امیدواریم این طرح به خوبی اجرا شود و تا آخر کسی یا کسانی جلوی پیشرفت آن را نگیرند تا همه بتوانیم از محتویات مناسب و قانونی فضای مجازی استفاده کنیم، زیرا این امر باعث بهبود سطح فرهنگی و علمی مردم خواهد شد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vL3sm7gd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه