دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روز گذشته به مناسبت روز دانشجو میزگردی با موضوع جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با مفاسد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو با حضور رحمت الله حافظی و محمود صادقی برگزار شد.

این در حالی است که علی مطهری هم سخنرانی ای را به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید باهنر کرمان داشت که خبرنگاران نتوانستند به محل سخنرانی در تالار وحدت این دانشگاه راه یابند. گفتنی است دکتر روحانی، ریاست جمهوری قرار است امروز به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه تهران برود.

رحمت الله حافظی روز گذشته در میزگرد گفت: جایی که آقایان احساس کنند، به نفع آنهاست، از نقطه نظرات رهبری استفاده می کنند و اگر به نفع آنها نباشد، کر و کور و ناشنوا می شوند. مسئولان باید بدانند که بر مردم نیستند، بلکه باید با مردم و برای مردم باشند.

حافظی ادامه داد: در موضوع املاک نجومی آقایان متخلفان را رها کردند و به کسی که این انحراف را منعکس کرده پرداختند. در خصوص موضوع املاک نجومی، خطای اول در شورای دوم رخ داد که چگونگی واگذاری ها را تصویب کرده است. در یکی از بندهای این قانون، تدوین دستورالعمل بر عهده شهردار است. در همین راستا شهردار اختیار 50درصد تخفیف را در نظر گرفته است.

صادقی: جز خدا از هیچ کس نمی ترسم

نماینده مردم تهران هم در این نشست گفت: ما برای اجرای دغدغه های رهبری انقلاب کار می کنیم. من عمیقا برای ایشان احترام قائلم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود صادقی در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در زمان استبداد شاهنشاهی رؤسای دانشگاه ها از تحویل دانشجو خودداری می کردند، گفت: امروز متاسفانه برخی رؤسای دانشگاه های ما با یک تلفن مرعوب می شوند.

او یادآور شد: از سال ۵۷ تاکنون مگر بنا نبود جمهوری اسلامی فساد مربوط به آن حکومت ستم شاهی را بردارد؟ امروزه در مطالعاتی که در خصوص راهبردهای ضدفساد شده است، دو سیاست را از هم تفکیک می کنند؛ سیاست هایی که برای مبارزه با فساد نهادهای خاص ایجاد می کنند و سیاست های ضدفساد ضمنی.  ساختار قدرت خود به خود از فساد جلوگیری می کند. این اصل تفکیک قوا است. همین اصل که چند صدسال از ابداع آن می گذرد و ما هم در قانون اساسی پذیرفته ایم، این اصل می گوید سه قوه حاکم است.

نماینده تهران تاکید کرد: من اصل ۵۳ قانون اساسی را می خوانم که می گوید کلیه درآمد های دولت در خزانه کل باید باشد. من می گویم اینکه می گویید موازین شرعی و قانونی، این چیست؟

نماینده مردم تهران یادآور شد: حضرت علی عدل را این می داند که همه چیز در جای خودش قرار بگیرد. قوه مقننه در جای خودش و قوه قضاییه در جای خودش و نهادهای نظارتی هم در جای خودشان. عدول از اصول مصرح قانون اساسی ما را دچار تباهی و فساد می کند.

  او با بیان اینکه نمی توانم بندهای کامل قانون مبارزه با مفاسد را بخوانم تا متوجه شوید تا چه حد بر افعال بسیاری از نهادهای ما صدق می کند، گفت: همه دستگاه ها باید در پشت اتاق شیشه ای باشند و این عجیب نباشد که یک نماینده درباره حساب های یک قوه بپرسد یا بگوید شما مکلف هستید اینها را به دیوان محاسبات اعلام کنید. 

او گفت: قانون اساسی در اصل ۱۳۷ می گوید رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است. آیا من به عنوان یک نماینده حق سوال ندارم؟ نماینده که هیچ؛ شما هم حق سوال دارید.

او در واکنش به یکی از دانشجویان که گفت «چنین حقی نداریم» گفت: حق دادنی نیست، گرفتنی است. بعد از انقلاب ها محدودیت هایی ایجاد می شود اگر به همان دلیل که کسانی که انقلاب کردند از تمام وجود مایه گذاشتند ما هم باید با تمام وجود این کار را بکنیم، عیب ندارد یک نماینده چند روز آب خنک بخورد و شبانه جلب شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N4BMqrOI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه