سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
اندر احوالات مزایای سرمایه‌گذاری در کشور دوست و همسایهِ

جملگی به سمت همسایگان!

8 سال پیش ( 1394/7/27 )
پدیدآورنده : دکتر سرمایه  

همین روزاست که زنگ بزنن و بگن تحریم محریم هرچی دارین بیارین میخایم برطرف کنیم، کاغذپاره‌هارو قطعنامه‌هارو بندازن دور و تازه روز از نو روزی از نو. برگشتن به 12 سال پیش اگرچه شادکننده و مسرت بخشه اما این وسط یه مسائلی به‌وجود اومده که جریان به همین سادگی‌هام ختم به خیر نمیشه! یکی از مسائل مهمی که پیش اومده اینه که تولیدکننده‌ها طی این سال‌ها تبدیل به تولیدنکننده شدن و دیگه پشتشون باد خورده و حال تولید کردن ندارن، توی این سال‌هام یه سری‌ها کلاً الکشون رو آویختن و رفتن توی کار بیزینس و واردات.

یه سری از دوستان هم که دیگه پول‌های اختلاس و رانت و وام‌های کلون به مزاجشون خوش اومد و اصلاً دیگه هیچ رقمه حاضر نیستن برگردن به روزهای سخت تولید. یعنی یه جوریایی آدم‌های امروز آدم‌های 12 سال پیش نیستن و حتی شرایطم فراهم باشه دیگه دل به تولید نمیدن، حالا این وسط دوتا اتفاق جالب‌تر از این موضوع افتاده!

235235135151215125125135613561361

اول اینکه یه سری از خارجی‌های زرنگ و به خیال خودشون کارکن و آینده‌نگر، دارن سرودست میشکونن که بیان ایران و جای تولیدکننده‌های داخل رو بگیرن و با استفاده از ظرفیت‌های خوب ما و پول‌های گنده خودشون و نیروی حرفه‌ای کار و کلی تعهد و صداقت، یه جورایی از آب گل آلود واسه خودشون ماهی بگیرن!  دومی از اولی‌ام جالب تره و اونم اینه که تولیدکننده‌ها و سرمایه‌گذارهای داخلی ما جا خالی دادن و میدون خودشونو دودستی تقدیم خارجی‌ها کردن.

اینجوری بگم که تولیدنکننده‌های داخلی و یه سری از سرمایه‌گذارها، افسار شترو اونوری گرفتن و به سمت خارج دارن جاخالی میدن، یه جور‌هایی انگار قراره توی این بازی جای بازیکن‌ها توی زمین حریف عوض بشه، اما بدبختیش اونجاست که بازیکن‌های اونا از آلمان و اروپا و آمریکا دارن میان توی زمین ایران، بازیکن‌های ما به سمت کشورهای جهان چندم در حرکتن! تیرمون به خطا رفته اونم چه خطایی!

حالا سوال اینجاست که ما خودمون کلی معدن سنگ و آهن و ظرفیت‌های تولید توی همه زمینه‌ها داریم اما معلوم نیست به چه دلیلی دوس داریم اینجاهارو ول کنیم و بریم توی کشورهای دوست و همسایه و برادر سرمایه‌هامونو اونجا بریزیم و معدن‌های اونجارو کشف کنیم و تولید اونجارو توسعه بدیم.

جریانشم از انتشار یه خبر شروع شد که وزیر معادن و پترولیوم افغانستان سرمون منت گذاشت و گفت: «افغانستان برای هیچ کشوری در گسترش روابط اقتصادی و تجاری تبعیض قائل نیست اما همسایگان و به‌ویژه ایران همیشه برای این کشور از اولویت برخوردار بوده است». تا اینجا که میگم دمتون گرم، منت گذاشتین سرمون، راضی به این تبعیض نبودیم.
اما از اونجا که می‌گه «برای توسعه معادن و آموزش نیروی افغانی، ایرانی‌ها باید به افغانستان کمک کنند و ساخت شهرک‌های صنعتی در این کشور لازمه پیشرفت و توسعه افغانستان است و از طرف ایرانی می‌خواهیم که برای راه‌اندازی این شهرک‌ها سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.»

بعدشم که رئیس سازمان توسعه تجارت می‌فرمایند که بله، حتما، روچشم‌مون، ما با کله میایم برای کشف معادن افغانستان و علی‌الحساب چندتا کارخونه سیمان توی افغانستان راه می‌ندازیم تا حسن نیتمون رو بهتون ثابت کنیم!

حالا یکی نیست به این برادران تصمیم ساز بگه بابا ما خودمون دنبال سرمایه‌گذاریم که بیاد کشورمون رو توسعه بده و آباد کنه، دنبال آدمیم که بیاد معادنمون رو کشف کنه، کلی شهرک صنعتی نیاز داریم که از این وضعیت اسفبار دربیایم، کلی سیمان و گل لازم داریم بریزیم سرمون خشک بشه درس عبرت بشیم برای آیندگان. چرا باید پاشیم پول و سرمایه مون رو ببریم افغانستان بریزیم؟!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aBlnfD1q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه