دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
پس از اخذ استانداردهای بین‌المللی

جزییات تولید 153 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پتروشیمی بندر امام

8 سال پیش ( 1395/1/18 )
 

پتروشیمی بندرامام پس از كسب مجوزها و استانداردهای بین‌المللی لازم بیش از 153 میلیون لیتر بنزین یورو 4 را در سال 1394 تولید و به بازار مصرف عرضه كرد.

به گزارش ایرنا، از ماه‌های پایانی سال 1393، طرح تولید بنزین یورو 4 در مجتمع پتروشیمی بندرامام پس از اخذ تاییدیه‌های لازم و استانداردهای بین‌المللی آغاز شد.

تفاوت طرح جدید تولید بنزین یورو 4 در پتروشیمی‌ها با طرحی كه دولت دهم اجرا كرد، این است كه در دولت پیشین ریفورمیت (از مواد پایه تولید بنزین) تولیدی در پتروشیمی‌ها به‌عنوان بنزین مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در دولت یازدهم بنزین یورو 4 و نه ریفورمیت در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد، میزان بنزن و آروماتیك در ریفورمیت تولید شده در پتروشیمی‌ها بسیار بالا است و باعث آلودگی شدید هوای كلانشهرها می‌شود.

بر این اساس، دولت یازدهم در پاسخ به خواسته‌های كارشناسان، دستور توقف تولید ریفورمیت غیراستاندارد بنزین را در پتروشیمی‌ها صادر كرد. اما پس از مدتی، كارشناسان طرحی ارائه كردند كه در آن پیشنهاد شده بود به جای تولید ریفورمیت در پتروشیمی‌ها، بنزین یورو 4 تولید شود. در نهایت، پس از بررسی طرح و اخذ تاییدیه‌ها و استانداردهای لازم، این پیشنهاد تصویب و در مجتمع پتروشیمی بندرامام اجرایی شد.

وزارت نفت درباره جزییات این طرح، گزارش داده، هم اكنون علاوه بر نهادهای داخلی، شركت «اس جی اس اینترنشنال» و آزمایشگاه مرجع «جی‌ای او» در امارات كیفیت بنزین یورو 4 تولیدی را در مجتمع پتروشیمی بندر امام تایید كرده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NSjFGfgz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه