همه شرکتهای تبلیغاتی هنگام طراحی کمپین تبلیغاتی برای نامهای تجاری بزرگ، همیشه به دنبال یک چیز هستند و آن هم جلبنظر مخاطبان است. هرچه جلبنظر بیشتر باشد، نتایج راضیکنندهتر خواهد بود. شرکتهای تبلیغاتی برای تضمین موفقیت تبلیغات خود میتوانند از استراتژیهای زیر استفاده کنند.
طراحی: شما باید سعی کنید که خیال مردم را به تصرف خود درآورید و به دنبال طرحهای خلاقانه و نوآورانه باشید. هرگز به ایدههای دسته دوم و تکراری راضی نشوید و همیشه به دنبال بهترین ایدهها باشید. از حروفچینی کلمات و انتخاب تصاویر گرفته تا تعیین مفهوم کلی آگهی، همیشه سعی کنید ایدههای جدید و نقطهنظرهای متفاوت را جستوجو کنید و به یاد داشته باشید که شما باید کمپینی را طراحی کنید تا به یادماندنی باشد و به عمق تخیل مردم راه پیدا کند.
سکوهای چندگانه تبلیغات: پیشترها کمپینهای تبلیغاتی برای دسترسی به بیشترین تعداد مخاطبان، از چند کانال مختلف استفاده میکردند. روشهای قدیمی مانند چاپ آگهی و تبلیغ در رادیو و تلویزیون پخش آگهی در منزل هنوز هم بسیار محبوب هستند، اما امروزه میتوان از ترکیبی از استراتژیهای تبلیغاتی سنتی و معاصر با بهرهگیری از روشهای دیجیتال و مدرن استفاده کرد تا تبلیغاتی تاثیرگذارتر داشته باشیم.
برنامههای تبلیغاتی ادغامی ضامن دسترسی به مخاطب انبوه هستند. برای مثال، میتوان با شهرنشینان از طریق روشهای مدرن مانند نصب تبلیغات روی بیلبوردها، صفحه نمایش دیجیتالی و پوشش ساختمانها ارتباط برقرار کرد، در حالی که مردم روستانشین را میتوان با روشهای تبلیغاتی سنتیتر مطلع کرد. از رسانههای اجتماعی و وبسایتهایی مانند فیسبوک، توئیتر و یوتیوب نیز نباید غافل شد، چرا که میلیونها نفر بهصورت روزانه از این وبسایتها استفاده میکنند و به هیچ عنوان نباید قدرت تبلیغاتی آنها را دست کم گرفت.
تعامل: کمپینهای تبلیغاتی امروزه به طور فزایندهای تعاملی شدهاند.
برندها تمایل دارند که هر چه بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط مستقیم باشند، به ویژه برندهایی که سازنده ابزارهای مورد استفاده جوانان هستند. کمپینهای تبلیغاتی با ابداع نرمافزارها و بازیهای آنلاین در راستای تبلیغاتی خود شکوفا میشوند.
یک نمونه اخیر از این تعاملها، کمپین انتخاباتیHTC است که در سراسر بریتانیا گسترده بود و از عموم مردم دعوت کرد که برای راهاندازی گوشیهای هوشمند جدید HTCپوسترهایی طراحی کنند. سپس طرح برنده را در شهرهای مختلف سراسر انگلستان به شکل پوستری بزرگ به نمایش گذاشت.
این کمپین، مثالی گویا از تعامل موفق یک نام تجاری با مخاطبان و مصرفکنندگان خود است. حالا دیگر همه شرکتهای تبلیغاتی بزرگ دنیا میدانند که برای موفقیت در تبلیغات و شناساندن یک محصول به مشتریان، باید به دنبال مخاطب انبوه گشت. تنها با بازاریابی انبوه است که میتوان انتظار داشت فروش بالاتر برود و نتایج چشمگیرتر شود.