پرسش: مدیر ارشد یک سازمان خدماتی هستم و به این موضوع اعتقاد دارم که برای تبلیغات باید از رسانههای دیجیتال و مدرن استفاده کرد اما مدیر بخش تبلیغات سازمان مخالف نظر من است و تأکید زیادی بر تبلیغات سنتی دارد. رسانههای جدید و دیجیتال چقدر میتوانند اثربخشی بهتری نسبت به رسانههای سنتی داشته باشند؟
پاسخ کارشناس: امروزه مشتریان به اینترنت و رسانههای جدید توجه زیادی میکنند و مصرفکنندگان از سایتهای مختلف برای جمعآوری اطلاعات و به اشتراک گذاشتن نظرات خود استفاده میکنند از آنجا که مردم پیوسته با تلفنهای همراه خود در ارتباط هستند یا از اینترنت استفاده میکنند استفاده از رسانههای جدید میتواند ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کند. بهصورت کلی رسانههای جدید ارتباط با مشتری را تسهیل کرده و تبلیغات جدید برخلاف تبلیغات سنتی که مصرفکننده را در پیام غرق میکند، میتواند موضوعاتی را ارائه دهد که مشتریان در مورد آن بحث و تبادلنظر کنند.
تعاملی بودن رسانههای جدید، ارتباط مشتریان با صاحبان برندهای مختلف را بهتر میکند و شرکتهای خدماتی از این ویژگی رسانههای جدید استفادههای زیادی میتوانند انجام دهند. یکی دیگر از ویژگیهای رسانههای مدرن، ردیابی افکار است؛ یعنی شرکت شما میتواند از ذهن افراد در مورد محتوای جستوجوهای اینترنتی آنها مطلع شود و برای تبلیغات از آنها استفاده کند. استفاده در رسانههای دیجیتال میتواند با نوعی کنایه همراه شود و به جای این موضوع که مستقیم به تبلیغ خدمات خود بپردازید، میتوانید بحثهایی را در مورد خدمات سازمان خود ایجاد کنید و از تبلیغاتی که با هیاهو همراه است، جلوگیری کنید.
اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.