وزارت نفــت قصــد دارد تا طرح برندسازی را در جایگاههای سوخت اجرا کند، اما نگرانیهایی در زمینه «حذفکارمزد» جایگاهداران نیز وجود دارد.
بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت با تایید این نگرانی به ایسنا گفت: دولت در این فکر است که با پوشش جایگاهها تحت عنوان برندهای مختلف حدود ۳۵۰۰ قراردادی که با جایگاهداران مختلف دارد را به ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرارداد با صاحبان برند کاهش داده و خود را از دردسرهای مالی این حوزه بیرون بکشد.
او جایگاهداران را ورشکسته اعلام کرده و افزود: با توجه به اینکه در صورت اجرای برندسازی صاحب برند کارمزد را دریافت کرده و پس از برداشتن حقالعمل خود باید کارمزد جایگاهداران پرداخت کند و وزارت نفت نیز هیچ تضمینی برای پرداخت کارمزد جایگاهداران از صاحبان برند دریافت نمیکند، نگرانیهایی در مورد از دست رفتن کارمزد جایگاهداران وجود دارد.
حاج محمدرضا همچنین با تاکید بر لزوم شرکت پالایشگاهها و برندهای خارجی در صورت اجرای چنین طرحی تصریح کرد: برندسازی برای کشوری خوب است که به غیراز برندهای داخلی حداقل ۴۰ برند خارجی نیز در آن شرکت داشته باشند، چرا که در آن صورت هیچگونه نگرانی از اینکه برند به نامی مانند «شل» نخواهد کارمزد جایگاهداران را بپردازد، وجود نخواهد داشت.
وی درباره میزان استقبال جایگاهداران برای ثبت برند گفت: هیچکدام از جایگاهداران در این مورد اقدام نکردند و شاید تعداد آنها به اندازه تعداد انگشتان دست باشد.