آیا میدانستید جهت افزایش فروش باید زمانی که شرکتی در حال تلاش برای علاقهمند کردن یک مشتری به خریدن محصول یا خدمتی اضافی است، باید به ذهنیت مشتری در این لحظه توجه داشته باشد؟ همواره یک فکر به ذهن مشتری میرسد و آن موضوع این است چرا من باید محصولی را از شما بخرم؟ دو پاسخ برای این سوال وجود دارد: اول اینکه آنها اعتقاد دارند که شما واقعا بهموقعیت آنها یا خود آنها علاقهمند هستید. دوم اینکه به این موضوع باور دارند که شما تنها در پی کسب سود و منفعت بیشتر برای کسبوکار خودتان هستید.
این موضوع که تلاشهای پرسنل شرکت برای فروختن محصول یا خدمتی به مشتریان با موفقیت مواجه شود یا خیر، تنها به باور و اعتقاد مشتریان نسبت به یکی از این دو دیدگاه بستگی دارد. اگر مشتریان باور داشته باشند که شما به آنها علاقهمند هستید و توجه میکنید و درواقع در حال تلاش برای کمک کردن به آنها هستید، مطمئنا از شما خرید میکنند. مشاورین بازاریابی اعتقاد دارند بهترین روش برای فروختن، فروختن نیست! بلکه تمرکز کردن و نگران آنها بودن است. کارشناسان فروش و بازاریابها باید مشاور خوبی در کنار مشتریان برای یک انتخاب صحیح باشند.