پرسش: یک شرکت بازرگانی را مدیریت میکنم. تصمیم دارم واحد روابط عمومی شرکت را ارتقا دهم و اخبار شرکت را در رسانهها منتشر کنم. در این زمینه چه راهکارهایی را به من پیشنهاد میکنید؟
پاسخ کارشناس: برای انتشار خبر چهار تکنیک وجود دارد. تکنیک اول استفاده از بیانیه مطبوعاتی است. این بیانیه نوعی اطلاعیه رسمی درباره تغییرات مهم در شرکت یا معرفی محصول یا خدمت جدید شماست. این شیوه بهعنوان محبوبترین شیوه خبررسانی شناخته میشود. تکنیک دوم انتشار مقاله اختصاصی است.
در این تکنیک از طریق مقالهای مفصل پیامهایی درباره موضوعی قابل توجه برای گروه خاصی از مردم در رسانهها منتشر میشود. این مقاله میتواند مفهومی جدید، گرایشی خاص در صنعت، یک تکنیک تولید ویژه یا موارد دیگر را دربرگیرد. این مقاله روی محصولات یا خدمات شما تمرکز ندارد، بلکه صرفاً برای روشن کردن موضوع به آنها اشاره خواهد کرد. برای تهیه این مقاله باید از همکاری نیروهای متخصص خود بهره بگیرید.
تکنیکسوم برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی است. در این کنفرانس از خبرنگاران رسانههای مختلف دعوت میکنید و اخبار موردنظر خود را انتشار میدهید. این نشستها اغلب برای موضوعات مهمتر مانند انتصاب رؤسای جدید یا محصولات و خدمات جدید و متفاوت به کار برده میشود. تکنیک چهارم بهکارگیری کیتهای مطبوعاتی است. این کیتها اغلب همراه با کنفرانسهای مطبوعاتی به کار میرود و حاوی بیانیههای مطبوعاتی، تصاویر، نوارها، فیلمها، نمونههای محصول و مجوزهای اهدایی است.
اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.