یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه تنها 30 درصد بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گرفته، گفت: عرضه بذر اصلاح شده ناکافی است و برای جبران، شبکه‌ای از کشاورزان پیشرو تحت نظارت موسسه تحقیقات اقدام به تولید بذر می‌کنند. حسین صفایی، در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که چرا گندمکاران از کیفیت بذر و کود رضایت ندارند، گفت: این موضوع در مورد کود واقعیت ندارد زیرا قبل از فصل کشت انواع کودهای شیمیایی و متعارف توسط دولت به مراکز توزیع منتقل  شده و در دسترس کشاورزان قرار گرفته است. وی افزود: اما در مورد بذر این نارضایتی کشاورزان پذیرفتنی است زیرا فقط بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان جزو بذور اصلاح شده بوده است.

صفایی با بیان اینکه استفاده از بذور غیر‌گواهی شده قابل قبول نیست، گفت: کشاورز باید از راندمان و کیفیت بذر کشت شده اطمینان داشته باشد. وی افزود: طبق گزارش‌های اعلامی آن مقدار از بذر گواهی شده تولیدی که در انبارها موجود بوده مصرف و در بین کشاورزان توزیع شده و چیزی از آن باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه حدود 30درصد از بذر به‌صورت گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و این مقدار ناکافی است، افزود: ساختار بذر در طول سال‌های گذشته آسیب دیده و برای جبران این مسئله شبکه‌ای از کشاورزان پیشرو تحت نظارت موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تولید بذر می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/anqu0ikt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه