پنجشنبه, ۸ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Thu, 29 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

تولید آبگرمکن خورشیدی بومی‌سازی شده

9 سال پیش ( 1394/6/3 )
 

چندی پیش گزارشی درخصوص سرمایه‌گذاری روی تولید آبگرمکن‌های خورشیدی ارائه کردیم که در آن مزیت‌ها و فرصت‌های این تولید به‌خوبی از نظر گذرانده شد اما به‌تازگی خبری از شروع تولید آبگرمکن خورشیدی، اختراع کارآفرینان تبریزی در سایت‌های خبری منتشر شد که لازم بود از مدیر این مجموعه اطلاعاتی کسب کنیم. مهندس محمدحسین رنجبری قاضی جهانی با بیان اینکه این سیستم برای نخستین‌بار در دنیا طراحی و ساخته شده و مشابه خارجی ندارد به «فرصت امروز» می‌گوید: این سیستم عملکرد و کارایی بالایی دارد و حتی نسبت به نمونه خارجی دارای مزیت‌هایی هم هست، مهم‌تر از همه اینکه این سیستم دوستدار محیط‌زیست است و هیچ‌گونه خطری برای آن ندارد.

1243547568697097

مدیرعامل شرکت شبکه‌پرداز آذربایجان گفت: روی مباحث تجاری‌سازی این آبگرمکن کار شده است و بعد از سه سال تلاش این تیم، در حال تولید انبوه این آبگرمکن‌های خورشیدی با آخرین متد در تبریز هستیم. رنجبری قاضی جهانی گفت: هم‌اکنون روزانه 20 دستگاه از این اختراع جدید تولید و به بازار ارائه می‌شود. وی به شیوه عملکرد آبگرمکن‌های تولیدی اشاره کرده و افزود: شیوه كاركرد همه آبگرمكن‌های خورشیدی متمركز و جذب نور خورشید در قسمت كلكتور و سپس گرم كردن آب به‌طورمستقیم یا غیرمستقیم به‌وسیله گرم كردن روغن واسط و سپس گرم كردن آب است که در نمونه‌های قبلی تمركز نور وجود نداشته و صرفاً از جذب نور استفاده می‌شد.

مدیرعامل شرکت شبکه‌پرداز آذربایجان با بیان اینکه نسل سوم آبگرمكن‌ها كه توسط شركت ما ساخته شده است از ساختار اصلاح شده سهموی متمركزكننده‌ها كه در نیروگاه‌های خورشیدی استفاده می‌شود استفاده می‌كند ادامه داد: نور خورشید توسط سطح سهموی روی قوطی كه درون آن آب یا روغن واسط قرار دارد متمركز شده و آب داخل آن را كه به‌طور مداوم بین مخزن دوجداره تعبیه شده و قوطی درحال چرخش است را گرم می‌كند تا به دمای مطلوب برسد و سپس می‌توان از آن به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم استفاده کرد.

وی به مزایای دستگاه فوق نسبت به نسل‌های پیشین اشاره کرده و افزود: قیمت دستگاه نسبت به همه نمونه‌ها بسیار پایین است، بازده بسیار مناسب دستگاه و خروجی مطلوب، وزن دستگاه نسبت به نمونه‌های دیگر بسیار كاهش یافته است و با توجه به اینكه روی پشت بام قرار دارد اهمیت ویژه‌ای دارد. این قضیه همچنین درحمل‌و‌نقل و... اهمیت دارد، هیچ‌گونه قطعه شكستنی در این مدل وجود ندارد كه یكی از ایرادات عمده نمونه‌های قبلی، لوله‌های بسیار ظریف و صفحات شیشه‌ای بود که در این نمونه‌های تولیدی از آنها استفاده نشده است، تمامی قطعات این دستگاه در كشور ایران ساخته شده و هیچ‌گونه نیازی به واردات نیست و ساخت بسیار آسان و عدم نیاز به دستگاه‌های گران قیمت برای ساخت از مزایای آن است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PVUw6HnK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه