پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تولیدات داخلی کافی است

9 سال پیش ( 1393/11/9 )
پدیدآورنده : هادی معتمدی  

در سال‌های اخیر به‌خصوص بعد از اعمال تحریم‌ها به کشورمان، اقتصادمان از حالت تک‌محصولی صرف در آمد. اکنون با یک بررسی ساده متوجه می‌شویم میزان صادرات نفت‌مان نسبت به زمان احمدی‌نژاد بسیار کمتر شده و به حداقل رسیده و از سه میلیون بشکه به یک میلیون کاهش پیدا کرده است. درست است با گران شدن دلار کمی مشکل به وجود آمد ولی به هر حال زندگی مردم کم و بیش می‌چرخید و امورات شان می‌گذشت.

در کنار این امر نیز صادرات غیر‌نفتی افزایش یافت. آن چیزی که اکنون ما را تک‌محصولی کرده نیاز به واردات است. توجه کنید به طور مثال در سال هزار میلیارد دلار هزینه مملکت‌مان باشد. از این مقدار 100 میلیارد دلار از درآمد‌های حاصل از نفت است و حدود 900 میلیارد دلار درآمد‌های کشور از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود. آن چیزی که اکنون ما را به خارج وابسته کرده نیاز‌های داخلی نیست بلکه نیاز‌های وارداتی است. اکنون با توجه به کاهش صادرات نفت طبق آنچه دولت اعلام می‌کند نیاز به واردات ما وابسته به نفت شده.

حال به این فکر کنید که ما نفت نفروشیم و اگر این طور باشد اقتصاد کشور هیچ آسیبی نمی‌بیند، چرا که 90 درصد نیاز‌های کشور در داخل تولید می‌شود با این وضعیت همان‌طور که مسئولان کشور پیش‌تر اعلام کردند تحریم‌ها نیز بر ما اثری نمی‌گذارد. از تولیدات مس و آهن گرفته تا غنی‌سازی اورانیوم به عهده خودمان است و نیازی به خارج نداریم و با این وجود مردم به راحتی می‌توانند از طریق کمک به افزایش تولیدات داخلی دخل و خرج‌شان را مدیریت کنند.

* آسیب شناس

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2D9WMyuf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه