پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حذف جنجالی بهداد سلیمی از رقابت های وزنه برداری المپیک، با واکنش های شدیدی مواجه شد

حذف جنجالی بهداد سلیمی، وزنه بردار فوق سنگین کشورمان از رقابت های المپیک، با واکنش های عمومی و شدیدی در میان مسئولان ورزشی و کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی مواجه شد و ادامه اعتراض آنها، به هک شدن سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری رسید.

سلیمی که با وجود مصدومیت یکی از امیدهای مسلم کسب مدال طلا در دسته فوق سنگین المپیک بود، در حرکت یک ضرب رکورد تازه ای به نام خودش ثبت کرد، اما در کمال ناباوری، اقدام دوم او در حرکت دو ضرب، با وجود دریافت سه چراغ سفید همچون اقدام اول بعد از مشورت هیأت ژوری مردود اعلام شد. در حرکت سوم، سلیمی که تمرکز خود را از دست داده بود موفق نشد وزنه را بالای سر ببرد و بعد از سه اقدام ناموفق، از رقابت قهرمانی بیرون رفت. این اقدام داوران مسابقه، با اعتراض های تیم ایران و همین طور تماشاچیان حاضر در سالن مواجه شد. سلیمی که با چشمانی اشک بار و بهت زده از گردونه رقابت ها حذف شد، به ستاره شماره یک فضای مجازی کاربران ایرانی تبدیل شد و کاربران در شبکه های اجتماعی، به تمجید از او پرداختند و با بازنشر عکس او، سلیمی را قهرمان واقعی خواندند.

قهرمان المپیک لندن دیروز در صحبت هایی، گفت که به ناحق قهرمانی از او گرفته شده است. به گزارش ایسنا، سلیمی در این باره گفت: سرم را بریدند و رئیس فدراسیون جهانی هم می گوید کاری نمی تواند انجام دهد. (تاماش) آیان رئیس فدراسیون جهانی نیز حتی با من صحبت کرد و گفت می داند که حق با من است اما نمی تواند کاری بکند و رأی هیأت ژوری بوده است. این تصمیم کاملا سیاسی بود و هیچ مشکل فنی وجود نداشت. آنها نخواستند که من مدال بگیرم، چرا که ایرانی ها دو مدال طلا گرفته بودند و دیگر نمی خواستند که ما سه طلای المپیک داشته باشیم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران افزود: وزنه ای را که من به درستی بالای سر بردم و کاملا سالم بود، خطا اعلام کردند. هرچه بود تصمیم شان فنی نبود، چرا که سه داور حرکت من را قبول کردند و چراغ سفید دادند، اما جلود عراقی و همسرش که دو رأی هیأت ژوری را دارند به راحتی رأی را برگرداندند و حق من را خوردند.

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اعتراض رسمی خواهند داشت یا خیر تصریح کرد: حالا اعتراض هم که داشته باشیم دیگر مدال ها را تقسیم کردند و نمی آیند که از وزنه بردار گرجستانی و ارمنستانی مدال ها را بگیرند و بگویند می خواهیم آن را به بهداد سلیمی بدهیم. نگذاشتند که من رقابت کنم. به نظرم رقابت سالمی نبود و برعکس رقابت کثیفی بود. این مدال، مدال کثیفی بود. جلود جلاد سرم را برید.

حمله به فدراسیون جهانی

این اقدام مسئولان فدراسیون جهانی، با واکنش رسمی مسئولان حاضر در ریو مواجه شد و حتی برای آرام کردن مربیان و دیگر مقامات فدراسیون کشورمان، ماموران امنیتی سالن برگزاری مسابقه وارد ماجرا شدند. اعتراض های مسئولان کشورمان به حدی بود که فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد تنبیه هایی برای تیم ملی کشورمان در نظر خواهد گرفت.

واکنش های مردمی به این مسئله اما حادتر و جدی تر بود و یک کاربر ایرانی، با هک کردن سایت فدراسیون جهانی، عکس بهداد سلیمی را روی سایت قرار داد. به گزارش ایرنا، در توضیح این عکس به زبان انگلیسی نوشته شده بود: سرتو بالا نگه دار، بهداد. خداوند سخت ترین نبردها را برای قوی ترین سربازانش در نظر می گیرد.

این پیام، پیشتر پس از باخت حمید سوریان فرنگی کار ایران در رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک 2016 ریو، توسط فرنگی کار روس به سوریان نوشته شده بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QSuAV0yn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه