چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

محسن جمالیان، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه سیستم های نوین آبیاری و صنایع وابسته گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه توجه دادن مسئولان و تصمیم گیران کشور به بحران آب و امکان کنترل و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله  و اتصالات پلی اتیلن، بیش از 36 شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات آبیاری نوین در نمایشگاهی که 17 تا 20 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه  های تهران برگزار می شود روش های کاهش پرت آب در کشاورزی و قابلیت های موجود در زمینه استفاده از روش های آبیاری قطره ای و بارانی را به نمایش می گذارند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله  و اتصالات پلی اتیلن با اشاره به اینکه برای تولید هر بشکه نفت به 6/1 بشکه آب نیاز است، تجربه آخرین خشکسالی در سوریه در سال 2007 را یادآوری کرد و افزود: رابطه کم آبی، خشکسالی و سیستم های عقب افتاده آبیاری با سستی حکومت ها بسیار روشن است.

بنابراین در شرایطی که هدررفت آب در بخش کشاورزی به ویژه در کشورهای عقب افتاده یا در حال توسعه به 70درصد می رسد، لازم است به برگزاری نمایشگاه هایی چون نمایشگاه ملی آبیاری نوین به دیده فراملی و بین المللی توجه کنیم.

جمالیان با تاکید بر اینکه انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله  و اتصالات پلی اتیلن با وزارت جهادکشاورزی و به ویژه معاونتی که سامانه های نوین آبیاری در این وزارتخانه را نظارت و راهبردی می کند رایزنی های بسیاری کرده  است تا بتواند در زمینه برون رفت از بحران آب راهگشا باشد، افزود: در حال حاضر دولت تا 85درصد یارانه برای استفاده از سامانه های آبیاری نوین در اختیار کشاورزان قرار می دهد ولی هنوز سطح زیرکشت کشور با شیوه آبیاری مدرن به میزان مطلوب نرسیده  است و در این نمایشگاه سعی داریم ضمن تاکید بر موقعیت بحرانی کمبود آب توانمندی های تولید لوله ها و اتصالات پلی اتیلنی را به تصویر بکشیم و کیفیت قابل رقابت این محصولات را معرفی کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله  و اتصالات پلی اتیلن با اشاره به توان شرکت های فعال در این زمینه افزود: این امکان در داخل کشورمان وجود دارد که لوله و اتصالات مورد نیاز برای تجهیز سطح زیر کشت 400 تا 500هزارهکتار در سال را تامین کند.

جمالیان همچنین به نیاز هر هکتار زمین کشاورزی به دست کم 500کیلو لوله پلی اتیلنی اشاره کرد که در طول سال معادل 250هزار تن خواهد شد. این در حالی است که اعضای این انجمن ظرفیت تولید یک میلیون و 100 هزار تن را دارند و در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین پتروشیمی ها با این گروه از تولیدکنندگان همراهی کنند، به سرعت می توان سطح زیرکشت با آبیاری مدرن را توسعه بخشید.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله  و اتصالات پلی اتیلن، افزایش محصول، کاهش میزان مصرف آب، کاهش هزینه های تولید از جمله مزایای استفاده از شبکه های آبیاری مدرن در کشاورزی و از سوی دیگر کمک به حل بحران آب در کشور است.

جمالیان که بیش از 39 سال سابقه تولید و فعالیت در زمینه محصولات پلی اتیلن دارد به دقت ایرانیان در شیوه های آبیاری اشاره کرد و افزود: در گذشته میزان آب هر باغ و کشتزاری با وسعت آب یا فنجان به دقت سنجیده می شد و هر کشتزار و باغی سهم آبی داشت که به سنگ می شمردند. میرآب وظیفه محاسبه آب تخصیصی به هر مزرعه یا کشتزار را داشت حال آنکه شاهد آن هستیم هرکجا آب مهارنشده و مهندسی آبیاری کارآمدی نبوده است، شهرهای متورم پدید آمده اند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله  و اتصالات پلی اتیلن تاکید کرد: ما باور داریم با استفاده از ظرفیت تولید شرکت های عضو و گنجایش آنان در برقراری سامانه های آبیاری نوین، می توانیم یک بار دیگر روستاهای سبز و پرآب داشته  باشیم و چهره شهرها را از آماسیدگی و آلودگی پاک کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3bMGjwDA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه