یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

Pirelli، تنها تامین‌کننده تایرهای استفاده شده در مسابقات فرمول یک هشدار داده است که در صورت عدم تصویب برنامه تست تایرها تا روز دوشنبه که پایان این مرحله از مسابقات است، ممکن است در پایان این فصل از مسابقات فرمول یک کناره‌گیری کند. وب ســــــــایـــــــــت www. motorsport. com به نقل از «پال هِمبری»، مدیر ورزشی شرکت Pirelli اعلام کرد که در صورت وقفه در اعمال تغییرات در قوانین از سوی کمیسیون فرمول یک فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی  (FIA)، زمان کافی برای آماده‌سازی تایرهای پهن‌تر و جدید در نظر گرفته شده برای سال 2017 در دست نخواهد بود.

Pirelli در مزایده مربوط به تأمین تایر مسابقات فرمول یک در بازه زمانی 2017 الی 2019 برنده شد اما به دلیل عدم توافق بر سر تست تایرها هنوز قراردادی بین این شرکت و فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی  (FIA) منعقد نشده است. همبری در این باره گفت: «اگر پس از بازگشت به اروپا  (پس از مسابقات گرند پریکس چین) ایمیلی مبنی بر تأیید مفاد مدنظر ما یا هر نشانه مثبت دیگری دریافت نکرده باشم، این بار برای گفتن صحبت‌هایی کاملاً متفاوت در کنار رسانه‌ها خواهم بود. تمام مسئله همین است. ما بدون تصویب این قانون قادر به انجام کار خود نیستیم. نمی‌توانیم محصولی به مسابقات برسانیم. از ما خواسته شده تغییرات عظیمی ایجاد کنیم تا بتوانیم قابلیت راندن با این تایرها را اصلاح کنیم.»

پس از این گفت‌وگو همبری و FIA جهت اظهار نظر در این خصوص در دسترس نبودند. وب‌سایت موتور اسپورت همچنین ادعا کرد که Pirelli پیش از این در ماه آوریل طی نامه‌ای به‌طور واضح به FIA اعلام کرده بوده که در صورت عدم ساماندهی فوری به برنامه تست تایرها از قرارداد 19-2017 کنار خواهد کشید.

این وب سایت بیان کرد که چارلی ویتینگ، مدیر مسابقات FIA اخیراً با نمایندگان ارشد Pirelli در میلان ملاقات داشته است تا در جهت پیشبرد روند توافق بر سر تست تایرها گام بردارد. این منبع خبری همچنین اضافه کرد که این هفته در خلال دور سوم مسابقات قهرمانی فرمول یک در شانگهای، توافقی با پنج تیم انجام گرفته تا به برنامه تست 25 روزه‌ای که از جولای آغاز خواهد شد بپیوندند.

همبری در این باره گفت: «تغییرات بزرگی در راه است. از ما خواسته شده تا تغییراتی عظیم اعمال کنیم. رانندگان نیز درخواست تغییراتی در تایرها را دارند و با همه این اوصاف ما هنوز ابزار مورد نیاز برای انجام کارهای مورد نیاز را نداریم. مردم می‌توانند بگویند که نیازی به تست کردن نیست، اما ما بر این باوریم که نیز به تست اجتناب‌ناپذیر است.»مسابقات فرمول یک در انتظار تغییراتی بنیادین در قوانین خود برای فصل آینده است که هدف از آنها سریع‌تر کردن خودروها، سخت‌تر کردن رانندگی آنها و ایجاد چسبندگی بیشتر به سطح است.

به‌عنوان بخشی از این برنامه‌ها، تایرهایی پهن‌تر برای تحمل بار بیشتر و سرعت بیشتر در پیچ‌ها مورد نیاز خواهد بود. تیم‌ها با قوانین فعلی تحت محدودیت‌های جدی برای تست خودروها در قبل و حین مسابقات هستند اما مقررات کنونی تنها اجازه 12 روز تست تایر را فراهم می‌آورند. Pirelli  همچنین عمیقاً مایل است بداند اجازه استفاده از کدام‌یک از خودروها و رانندگان را خواهد داشت، زیرا برای تست تایرها در شرایط مختلف نیاز به خودروها و رانندگان متفاوتی احساس می‌شود که هر یک بتوانند با شرایط مخصوص به خود تایرهای جدید را محک بزنند.

علاوه بر این، نیاز به تست تایرها در پیست‌ها و شرایط آب و هوایی مختلف نیز امری اجتناب‌ناپذیر است. این میزان پافشاری و اصرار Pirelli بر اعمال قوانین جدید از سوی FIA بی‌تردید به جهت نقش تایرها در بروز تصادفات و برخوردها در مسابقات است. هنوز مشخص نیست در صورت کنار کشیدن Pirelli  از قرارداد تأمین تایر برای سه سال آینده کدام‌یک از شرکت‌ها آماده ارائه پیشنهادات خود خواهند بود. با این حال، به دلیل محبوبیت و مقبولیت تایرهای این برند در بین تیم‌ها و رانندگان بعید است FIA در نهایت تسلیم خواسته‌های Pirelli نشده و قوانین را تا حد ممکن اصلاح نکند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای وارداتی  به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

منبع : ndtv. com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/y1s98c6h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه