جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارشی از سرمایه‌ گذاری برای تاسیس دفتر خدمات فنی

تنوع در خدمات؛ رمز موفقیت

8 سال پیش ( 1395/3/10 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

شاید شما جزو آن دسته افرادی هستید که در کنار رایانه منزل‌تان یک دستگاه چاپگر هم گرفته‌اید که کارهای تکثیرتان را نیز انجام می‌دهد؛ شاید هم چندان به حضور چنین دستگاه‌هایی در محیط خانه علاقه ندارید و هر از چند گاهی که نیازتان به کپی گرفتن از مدارک‌تان افتاد، سراغ واحدهای فنی می‌روید. 

«فرصت امروز» هم سراغ یکی از همین دفاتر رفت تا از نزدیک وضعیت کسب‌و‌کارشان را مورد بررسی قرار دهد. مسعود خانی در غربی‌ترین نقطه تهران اقدام به راه‌اندازی مرکزی کرده که در آن تمامی خدمات فنی از کپی شناسنامه تا چاپ روی بنرهای چند متری را انجام می‌دهد.

دامنه وسیع سرمایه‌گذاری

وی در مورد سرمایه اولیه برای شروع این کسب‌و‌کار می‌گوید: بزرگ‌ترین قسمت در بخش سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی یک واحد فنی تامین فضای آن است که اگر تصمیم دارید دامنه فعالیت‌تان گسترده باشد به حداقل 60 تا 70متر فضا نیاز خواهید داشت تا بتوانید دستگاه‌های مورد نیازتان را به طور صحیح مستقر کنید.

تامین این فضا در این منطقه برای‌تان تا 600میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت تا مالک آن هم باشید ولی می‌توانید با ماهانه 2میلیون تومان آن را اجاره کنید. دستگاه‌ها هم از ابتدایی‌ترین آن‌که یک میلیون تومان است شروع می‌شود و تا حرفه‌ای‌ترین آن‌که 170میلیون تومان قیمت دارد نیز ادامه خواهد داشت.

وی در این زمینه توضیح می‌دهد که برای شروع می‌توان از یک دستگاه کپی دست دوم یک میلیون تومانی استفاده کرد یا یک دستگاه کپی سامسونگ با مشخصات SCX-6122FN خرید که قیمت آن 2میلیون و 600هزار تومان است. می‌توان دستگاه کپی توشیبا با مشخصات E-Studio859 را نیز با قیمت 42میلیون تومان خرید و به کار گرفت. میزان سرمایه‌گذاری ارتباط بسیار تنگاتنگی با شرایط کار و محل انجام آن دارد.

خانی در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری شخصی خودش هم می‌گوید که تاکنون بالغ بر 120 میلیون تومان برای ایجاد و گسترش فضای کارش هزینه کرده است که تصور می‌کند با توجه به گذشت یک سال از شروع به کار این واحد فنی و گسترش اعتبار و سابقه آن در منطقه تا دو سال آینده این سرمایه بازخواهد گشت.

انگیزه برای این کار

وی انگیزه خود از ایجاد این کسب‌و‌کار را علاقه به محیط‌های فنی می‌کند و در ادامه می‌گوید: در این منطقه تا سال گذشته چنین مرکزی که بتواند در خود تمام نیازهای معمول و رایج مراجعه‌کنندگان را مرتفع کند ایجاد نشده بود و در نیازسنجی از وضعیت منطقه متوجه شدیم که اگر در ابتدای کار سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم و دامنه فعالیت‌مان را وسیع‌تر کنیم زودتر از حد معمول باعث جلب مشتریان خواهیم شد و تحقق این هدف به معنای موفقیت در تصمیم‌گیری و اتخاذ سیاست‌های سرمایه‌گذاری صحیح بود.

درآمدمان بد نیست

خانی در مورد میزان فروش ماهانه مرکز فنی‌اش توضیح می‌دهد که بخشی از خدمات فنی ارائه شده در این مرکز که به امور دانشجویی و دانش‌آموزی مربوط می‌شود فصلی است. به این ترتیب که در ماه‌هایی از سال با انبوه سفارشات مواجه هستیم و در برخی از ماه‌ها نیز این مراجعات به صفر می‌رسد. اما در بخش دیگری از خدماتی که ارائه می‌دهیم مانند پلات‌های رنگی، بنر و... به دلیل به کارگیری سیستم‌های نوین و نیروهای آموزش‌دیده معمولا حد معقولی از سفارشات را پذیرش می‌کنیم. اگر به طور متوسط بخواهیم درآمد این مجموعه را حساب کنیم، با در نظر گرفتن کسر هزینه‌ها، حقوق افراد و... روزانه 140 تا 160هزار تومان درآمد داریم.

این فعال بازار درباره تعداد نیروی انسانی شاغل در این مجموعه فنی می‌گوید: در این مرکز هفت نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد سه نفر به‌صورت تمام وقت در محل حضور دارند و به خدمات‌دهی مشغول هستند و چهار نفر دیگر هم به‌صورت نیمه وقت به انجام وظایف‌شان می‌پردازند.

خانی در مورد تامین مواد اولیه مورد نیاز در کارشان توضیح می‌دهد که بخش اعظم مواد مورد نیاز در این کار کاغذ و جوهر است که از طریق بازار آنها را تامین می‌کنیم که متاسفانه در طول سال چندین بار با مشکل اضافه شدن قیمت‌ها روبه‌رو هستیم ولی به دلیل کمبود نقدینگی از یک طرف و حساسیت این‌گونه مواد به گذشت زمان و طرز نگهداری صحیح و خطر خراب شدن نمی‌توانیم بیشتر از یک مقدار مشخص اقدام به خرید کنیم.

مهم‌ترین مشکلات

وی مهم‌ترین مانع موجود بر سر راه کسب‌و‌کار خود را استهلاک بالای قطعات حساس دستگاه‌ها می‌داند و می‌گوید: این قطعات در خیلی موارد بسیار زودتر از حد معمول دچار مشکل می‌شوند و معمولا به لحاظ پیچیدگی‌هایی که دارند، قابلیت تعمیر ندارند و باید تعویض شوند که تعویض آنها نیز با نمونه اصلی بسیار هزینه‌بر است و اگر هم بخواهیم از نمونه‌های مشابه دست دوم اروپایی استفاده کنیم به دلیل مشخص نبودن سابقه این قطعات نمی‌توان روی کار آنها حساب چندانی کرد.

خانی در پایان به نقش مثبت اتحادیه صنف فتوکپی و پلات تهران در یکی دو سال گذشته اشاره می‌کند و ضمن تشکر از زحمات آنان به این نکته اشاره می‌کند که بزرگ‌ترین مانع بر سر راه کسب‌و‌کار کل اصناف در حال حاضر وضع ناعادلانه مقررات مالیاتی است که هر سال شاهد رشد وحشتناک آن هستیم که البته در مورد این صنف با تلاش‌های مسئولان از افزایش‌های صد برابر و بیشتر که در سایر صنوف وجود دارد خبری نبوده و اظهار امیدواری می‌کند که این اتفاق برای سایر کسبه نیز اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dSHCOuPM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه