یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گوشی 4دلاری در هند

تقلب یا رویا؟

8 سال پیش ( 1394/12/3 )
 

شرکت هندی Ringing Bells  هفته گذشته از گوشی جدیدی رونمایی کرد که تعجب همه مردم دنیا را در پی داشته است. این گوشی اندرویدی که Freedom 251 نام دارد، با قیمت باور نکردنی 251 روپیه  (3.65 دلار) عرضه می‌شود و لقب ارزان‌ترین گوشی هوشمند دنیا را از آن خود کرده است. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 4 اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتز است و حافظه 8 گیگابایتی دارد. برای بسیاری از مردم هند که به اینترنت دسترسی ندارند، داشتن یک گوشی هوشمند ارزان‌قیمت تنها راه دسترسی به فضای مجازی است. قیمت پایین این گوشی هوشمند باعث شده مورد استقبال گسترده‌ای قرار بگیرد.

در مدت یک هفته بیش از ۵۰ میلیون نفر برای دریافت این گوشی ثبت نام کرده‌اند و این درحالی است که شرکت سازنده اعلام کرده تا ماه آوریل تنها 2/5 میلیون درخواست را پاسخ خواهد داد. با این حال مشکل اینجاست که دست‌اندرکاران صنعت موبایل بر این باورند که قیمت این گوشی بهتر و شرایط آن غیر‌قابل باور است. پانکاج موهیندرو، رئیس انجمن موبایل هندوستان می‌گوید: «این موضوع بیشتر یک شوخی یا کلاهبرداری به نظر می‌آید. این گوشی موجب ناخشنودی ما شده‌ است و بسیاری از مقامات دولتی در حال بررسی این موضوع هستند.»

موهیندرو در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هندوستان گفت: «حتی با استفاده از ارزان‌قیمت‌ترین قطعات نیز ساخت چنین گوشی‌ای نزدیک به 2700 روپیه هزینه خواهد‌ داشت. با محاسبه مالیات و کارمزد‌ها، کمترین قیمت تمام شده این چنین محصولی باید 3500 روپیه، برابر با 52 دلار باشد.»ریچارد ویندزور تحلیلگر مرکز پژوهش سرمایه‌گذاری ادیسون نیز نسبت به حقیقی بودن این موضوع ابراز تردید کرده است.

 براساس محاسبات وی، شرکت رینگینگ بلز براساس قیمتی که برای فروش این گوشی جدید اعلام کرده، در ازای فروش هر گوشی 26 دلار ضرر خواهد‌ کرد. به گفته وی، رونمایی از این گوشی جنجال بسیاری به پا کرد و این احتمال وجود دارد که پس از فروش نخستین سری از گوشی‌ها، شرکت قیمت هر گوشی را به 53 دلار برساند و در غیر این‌صورت قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود.

شرکت Ringing Bells از دادن هرگونه پاسخ به خبرنگاران یا ادعاهای مطرح شده امتناع کرده ‌است. نکات هشداردهنده زیادی در مورد این گوشی‌ها وجود دارد. خبرنگارانی که در مراسم رونمایی از این گوشی همراه حضور داشتند، می‌گویند به نظر می‌رسید، گوشی‌هایی که برای تست در معرض دید خبرنگاران و سایر افراد حاضر در مراسم قرار گرفته بود، دارای نام برندی دیگر بودند که این شرکت سعی در پنهان کردن آن با پوششی سفید داشته است.

گذشته از این عکس‌های گرفته شده از مراسم نشان می‌دهد که در ساخت صفحه ‌اصلی این گوشی، از گوشی‌های اپل کپی‌برداری شده است که این نقض آشکار قانون کپی‌رایت است. نظریه‌های مختلف دیگری برای توضیح ارزان‌قیمت‌ بودن غیرعادی این گوشی‌ها وجود دارد.

از جمله آنکه بودجه ساخت گوشی‌ها از سوی دولت هندوستان تأمین می‌شود، گوشی از قطعات گوشی‌های کارخانه دیگری ساخته می‌شود که در تست ایمنی رد شده‌اند، یا چینی‌های مشتاق به ورود به بازار هندوستان، گوشی‌ها را به قیمتی ارزان می‌فروشند. شرکتRinging Bells اعلام کرده‌ این گوشی‌ها محصول هندوستان هستند و برای ساخت آنها هیچ کمک مالی از دولت این کشور دریافت نشده‌ است.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nUi4Q7Ad
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه