آیا میدانستید تصمیمات بازار هدف بسیار نزدیک و مرتبط با تصمیمات درباره ماهیت رقابت است؟تصمیمگیری برای هدف قرار دادن یک نوع معین از مصرف کنندگان میتواند ماهیت رقابت را تعیین کند، زیرا شرکتهایی در گذشته تصمیم گرفتهاند تا آن بخش را مورد هدف قرار دهند (یا برنامهریزی کردهاند که این کار را در آینده انجام دهند)، یا به دلیل آنکه ممکن است مصرفکنندگان آن بخش پیشتر در تصمیمات خرید خود به محصولات معین یا برندها نگاهی انداخته باشند.
برای تعیین چارچوب رقابتی مناسب، بازاریابان نیازمند آن هستند که رفتار مصرفکننده و مجموعه برندهای دلخواه که از سوی مصرفکنندگان در انتخاب برند استفاده میشوند را درک کنند.