جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
درحاشیه همایش مشترک ایران و هند، جلال‌پور خبر داد

تسهیلات بانک جهانی برای بنگاه های ایرانی

8 سال پیش ( 1395/3/5 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

رئیس اتاق ایران روز گذشته پیش از آنکه همایش ایران و هند را کلید بزند، جلسه‌ای با کارشناسان بانک جهانی داشت و با دست پر به همایش آمد. محسن جلال‌پور در حاشیه همایش به خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت بنگاهای کوچک و متوسط ارائه کردیم و این احتمال وجود دارد که بانک جهانی تا سقف 2میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کند.

تسهیلات بانک جهانی برای بنگاه‌های ایرانی

جلال‌پور در همایش ایران و هند در معرفی زمینه‌های مناسب در روابط دو کشور با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه در هند این مسئله را مانعی برای توسعه و گسترش مبادلات میان دو کشور ندانست و گفت: با این شرایط هند باید ثبات و امنیت انرژی در کشورش را جدی بگیرد. هند برای رشد و توسعه پیش‌بینی شده خود نیاز به انرژی دارد و در تامین انرژی چاره‌ای ندارد جز اینکه ایران را منبع انرژی خود بداند. جلال‌پور ایران را تامین‌کننده امنیت و ثبات انرژی در کشورهای منطقه خواند و در توضیح دیگر زمینه‌های مناسب برای فعالیت مشترک بین دو کشور گفت: ترانزیت برای ما از مهم‌ترین حوزه‌ها برای کار مشترک با هند است.

این کشور هم‌اکنون با کشورهای CIS ،13میلیارد دلار مناسبات مالی و همچنین روابط گسترده‌ای با اروپا دارد و چابهار می‌تواند نقطه استراتژیکی برای هند جهت گسترش و توسعه این روابط و دسترسی ارزان‌تر به این بازارها باشد.

رئیس اتاق ایران وضعیت مبادلات تجاری میان دو کشور را قابل تامل دانست و گفت: مبادلات تجاری هم‌اکنون به رقمی معادل 8 میلیارد دلار و بیشتر در حوزه نفت است، در حالی که زمانی 16 میلیارد دلار بود. رئیس اتاق ایران توانایی دو کشور را برای ایجاد برندها و تولیدات مشترک قابل توجه دانست و به فعالان اقتصادی توصیه کرد بازارهای یکدیگر را جدی‌تر شناسایی کنند.

جلال‌پور سفر نخست‌وزیر هند را به ایران از مهم‌ترین اتفاق‌ها در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: ما فقط به واردات فکر نمی‌کنیم و ایجاد سرمایه‌گذاری‌ها و بازارهای مشترک هدف ماست. خالید خان، رئیس کنفدراسیون صادرکنندگان هند که فعالان اقتصادی و تجار کشورش را در این نشست همراهی می‌کرد.

ایران را از مهم‌ترین اقتصاد‌های منطقه دانست و گفت: کشور ما در سال گذشته رشد 8/3 درصدی داشته و براساس گزارش‌های بانک جهانی این رشد در سال 2016 و 2017 ادامه خواهد داشت و ما می‌خواهیم در این مدت روابط اقتصادی و تجاری‌مان را افزایش دهیم. خالید‌خان، گسترش نشست‌ها و مذاکرات میان فعالان اقتصادی دو کشور، استفاده از پروژه‌های سودمند برای دو طرف، توسعه بندرچابهــار و کریدورهـای سه جانبه میان هند، ایران و افغانستان را از مهم‌ترین عوامل در توسعه روابط و گسترش آن دانست.

ابراهیم جمیلی رئیس شورای مشترک ایران و هند دیگر سخنران این همایش به فعالان اقتصادی دو کشور گفت: بیش از 100 سرمایه‌گذار ایرانی آماده ایجاد شهرک مشترک صنعتی با هندی‌ها هستند. جمیلی به شرکت‌های ایرانی و هندی توصیه کرد که درگفت‌وگوهای پیش رو در این‌باره مذاکره کنند. رئیس شورای مشترک ایران و هند گفت: بازرگانان و تجار ایران و هند می‌توانند با ایجاد شبکه‌ای فعالیت‌شان را بیشتر کنند.

وی گفت: هند برای توسعه نیاز به شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی دارد که کشور ما در این زمینه پیشرفت‌های زیادی دارد و می‌توانیم به شما کمک کنیم. او به فعالان اقتصادی هند توصیه کرد شرکت‌های خوشنام کشورشان را معرفی کنند و ایران هم برای فعالیت مشترک شرکت‌های خوشنام را معرفی خواهد کرد.

به گزارش «فرصت امروز» همایش تجاری ایران و هند همزمان با سفر نخست‌وزیر هند به تهران، روز گذشته با حضور فعالان اقتصادی ایران و 40 بازرگان و فعالان اقتصادی در اتاق ایران برگزار شد. این فعالان کشور هند در حوزه‌های خودرو، کشاورزی و مواد‌غذایی، آی‌تی، مهندسی، پلاستیک، مواد شیمیایی، داروسازی و کالاهای خدمات دریایی فعالیت دارند. ایران از واردات 450 میلیاردی هند سهم اندک 2/5 میلیارد دلاری دارد. رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر هند در این سفر 12سند تفاهم‌نامه و همکاری امضا کردند. امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین ایران، افغانستان و هند مهم‌ترین سند در سفر مقامات دو کشور هند و افغانستان به ایران بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CnQXD2oL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه