چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره چرایی هجمه های وسیع به دولت در تریبون های نماز جمعه گفت: شاید نتوان عدم آگاهی از اقدامات دولت را مبنای برخی اظهارات نامتناسب در تریبون های نماز جمعه بدانیم. چون در شهریورماه، تعداد زیادی از وزرا در شهرستان ها و استان های مختلف حضور داشتند و از تریبون های مختلف نماز جمعه هم خدمات دولت به مردم بیان شد.

سخنگوی دولت انتظار داریم پایبندی به مروت و انصاف را در تریبون های نماز جمعه شاهد باشیم
به گزارش ایسنا، نوبخت گفت: مقام معظم رهبری نیز در نشست اخیر با دولت، بیان فرمودند که خدمات باید به مردم اطلاع رسانی شود. در هفته اول شهریورماه، فرصت برای تماس با ائمه محترم جمعه وجود داشت. به نظر می رسد عامل اصلی اظهارات اخیر ناآگاهی نباشد، هر چند اطلاع رسانی باید به صورت مستمر به جامعه و ائمه محترم جمعه انجام گیرد، ولی انتظار داریم از پدران و برادرانی که در تریبون های نماز جمعه سخن می گویند، با مروت و انصاف درباره خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سخنان خود را بیان کنند. هر چیزی که نیاز به تذکر و گوشزد است، دولت با فروتنی گوش می کند ولی در برخی موارد، انتظار داریم پایبندی به مروت و انصاف را در تریبون های نماز جمعه شاهد باشیم.

محل جمع بندی مباحث FATF در رسانه ها و فضای مجازی نیست

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا به حال ابهامات و اتهامات فراوانی نسبت به FATF مطرح شده که مسئولان دولتی هم پاسخگوی آنها بوده اند، اظهار کرد: محل جمع بندی این مباحث در رسانه ها و فضای مجازی نیست زیرا این مباحث بسیار تخصصی است. همانطور که ما انتظار داریم تریبون نماز جمعه اخلاق، تقوا، دین و سیاست را تبلیغ کند، به همان میزان هم نهادهای تخصصی نظام باید وظایف خود را انجام دهند. این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و من از جمع بندی آن خبردار هستم و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم این جمع بندی را اطلاع رسانی می کند. ما معتقدیم مردم هم باید از این موضوع مطلع باشند.

نوبخت با طرح این پرسش که چرا فضایی ایجاد شده که مطالبی در رسانه های داخلی گفته شود تا رسانه های دشمن از آن سوءاستفاده کنند، تصریح کرد: جای این مباحث در شورای امنیت ملی است. من تأکید می کنم هیچ کدام از اقدامات دولت یازدهم نه تنها نسبت به منافع ملی بی توجه نیست، بلکه در این زمینه دقت لازم را دارد.

زیر هیچ قراردادی که منافع ملی کشور را تأمین نکند، امضا نمی کنیم

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هرگاه FATF به اجازه مجدد قانونی نیاز داشته باشد ما قبول داریم که باید آن مجوز کسب شود، تأکید کرد: البته هیچ وقت سخنگوی شورای نگهبان به صراحت به این مسئله نپرداخته است. ما در دولت پاسخ های روشنی به ابهامات مطرح شده به FATF داده ایم، اما هنوز هم مثل قراردادهای نفتی، ابهام ایجاد می کند درحالی که جواب های ما صریح و قانونی است اما فردی با عنوان حقوقدان می آورند که می گوید به نظر من این مسئله ابهام دارد. ما باید چه کنیم که ابهامات رفع شود؟ ما این اطمینان را می دهیم که زیر هیچ قراردادی را که منافع ملی کشور تأمین نکند امضا نمی کنیم.

نوبخت همچنین تأکید کرد: دولت قطعا هیچ یک از تحریم هایی را که بدخواهان ایران ایجاد کرده اند به رسمیت نمی شمارد، تحریم هسته ای و غیرهسته ای مورد تأیید ما نیست و ما آن را به هیچ وجه در کشور اجرا نمی کنیم، اما اشخاص حقیقی و غیر حقیقی که در زمینه غیرهسته ای تحریم هستند، اگر بخواهند LC باز کنند طرف خارجی آن را قبول نمی کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا شما با FATF به تعریف مشترکی از گروه های تروریستی رسیده اید، گفت: از سوی مقامات ایرانی به صراحت اعلام شده که ما آن توصیه هایی را خواهیم پذیرفت که در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد. قانون اساسی ما هم صراحت دارد که ما ضمن مبارزه با تروریسم، نسبت به نهضت های آزادی بخش موضع حمایت گرانه ای خواهیم داشت و ما هم در چارچوب قانون اساسی خود عمل می کنیم. ما در گذشته در لیست سیاه بودیم اما اکنون در حالت تعلیق قرار گرفته ایم و در این زمینه یک سال فرصت داریم و تأکید می کنیم بسیاری از این نگرانی های داخلی اجرایی نمی شود.

پرونده املاک نجومی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح نشده است

نوبخت همچنین درباره رسیدگی به پرونده املاک نجومی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: تا آنجا که من در جلسات ستاده بوده ام این موضوع در آنجا مطرح نشده است که اگر مطرح شود حتما اطلاع رسانی می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که موضع شما نسبت به فیلتر برخی سایت ها و خبرگزاری ها در ارتباط با املاک نجومی چیست؟ اظهار کرد: دولت ترجیح می دهد این مسائل را به ملت زیرک و فهیم ایران واگذار کند. امیدواریم جمع بندی به گونه ای باشد که منافع ملی کشور تأمین شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IbSKy3cW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه