آیا میدانستید ترویج که از آن عموما تحت عنوان فعالیتهای ترفیع و فروش هم نامبرده میشود، روشی برای اطلاعرسانی در مورد خدمات و محصولات با استفاده از روشهای پویاتری است که شما قادر به تغییر و اصلاح آنها هستید؟ مثالهایی از این مجموعه عبارتند از انواع کوپنهای تخفیف و فروش، طرفداری و حمایت تیمها، مسابقه، برگزاری رویداد، تایید اشخاص شناختهشده و مطرح یا بهاصطلاح ستاره، کاتالوگ، نمونههای رایگان، رسانههای اجتماعی، هدیه و پست مستقیم.
برخلاف روابط عمومی که تلاشی برای اقناع رسانهها برای نشر پیام شما بدون هیچ هزینهای است، ترویج عموما دارای هزینه است. یک کمپین شبکههای اجتماعی نمونهای از یک ترویج است که غیراز زمان صرف شده که متعلق به کارکنان شماست، هزینه آنچنانی دیگری برای شما ندارد.