یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه داشتن اطلاعات به همراه یک برنامه منظم برای تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها امری حیاتی و غیرقابل انکار به حساب می‌آید و این امر میسر نمی‌شود مگر با اجرای تحقیقات بازاریابی از سوی شرکت‌ها. تحقیقات بازاریابی نخستین گام شرکت‌ها برای ورود به بازار پرتلاطم امروزی است.

در دنیای رقابتی امروز شرکت‌هایی که بدون اجرای تحقیقات بازاریابی قدم به کسب‌وکار می‌گذارند، به طور قطع با اشتباهات و خطاهای بسیاری در بازار مواجه خواهند شد که در صورت اجرای پروژه‌های تحقیقات بازاریابی این خطا به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت و هزینه‌کمتری را به مجموعه تحمیل خواهد کرد.

در سال‌های قبل علاقه کمتری به مباحث تحقیقات بازاریابی وجود داشت و علت آن ناملموس بودن این‌گونه پروژه‌ها در مراحل ابتدایی بود. بسیاری از شرکت‌ها در همان ماه‌های اولیه، انتظار تغییر و تحول اساسی در مباحث فروش و بازاریابی خود را داشتند و علت این امر آن است که تحقیقات بازاریابی پس از حداقل 3ماه بازخورد و اثربخشی خود را نشان می‌دهد اما امروزه که اثربخشی این‌گونه مباحث برای همگان آشکار شده است، علاقه بسیاری به تحقیقات بازاریابی در میان شرکت‌ها دیده می‌شود و آنها واحدی مجزا برای فعالیت‌های تحقیقات بازاریابی خود در نظر گرفته‌اند.

کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد کاربردی نوشته پینگالی ونوگپال، ترجمه دکتر امین اسداللهی و گلناز عابدینی، درک اصول اولیه تحقیقات بازاریابی و توسعه مهارت‌های کاربر برای بررسی جنبه‌های مرتبط با فرآیند تحقیق، به منظور حصول اطمینان از نتایج معتبر برای تصمیم‌گیری را هدف خود قرار داده است. این کتاب در سه بخش و 15 فصل با موردکاوی‌های عملیاتی و نمونه‌های تحقیقات بازاریابی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌هایی است که در این حوزه به رشته تحریر درآمده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: طی روند تبدیل مسئله تصمیم به یک مسئله تحقیق، باید احتیاط لازم به منظور عدم تسلط تصمیم‌گیرنده بر فرآیند صورت گیرد. تصمیم‌گیرنده باید به طور مشترک و بی‌طرفانه با محقق همکاری کند تا اطلاعات مورد نیاز را به دست آورند.

به عبارت دیگر محقق و تصمیم‌گیرنده باید به‌طور مساوی کار کنند، این همکاری همان‌طور که اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیرنده را مشخص می‌کند، به روشن ساختن حوزه تصمیم نیز کمک می‌کند. این کتاب در 327 صفحه و قیمت 25هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tiMnYF6f
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه