جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جمع رؤسای بنیادهای نخبگان استان‌ها، بر نقش مهم فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و فرهنگ کارآفرینی با راه‌اندازی استارتاپ‌های استانی تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، گفت: رقم قابل توجه بیکاری فارغ‌التحصیلان استان‌های کشور از معضلات اقتصاد نفتی است و اقتصاد نفتی همان‌گونه که بر عرصه‌های گوناگون کشور سیطره داشته، بالطبع روی آموزش کشور نیز سایه انداخته و همین امر موجب شده، استعداد و توانمندی جوانی که می‌توانست ضمن ایجاد اشتغال برای خود، کارآفرینی کند، با شیوه آموزش‌ نشات گرفته از فرهنگ نفتی سرکوب شود.

رییس بنیادملی نخبگان با بیان اینکه دانشگاه نفتی به دانشجوی خود کارآفرینی نمی‌آموزد، بلکه فارغ‌التحصیلانی تحویل جامعه می‌دهد که تصورشان از اشتغال، استخدام دولتی و کارمندی است و از دانشگاه‌هایی که در عوض کارآفرینی، رشد خلاقیت و نوآوری‌های دانشجویان و دانش‌آموزان، صرفا مدرک‌تحصیلی تولید می‌کنند با اسم دانشگاه نفتی یاد کرد. نایب رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، نیروی انسانی خلاق و کارآفرین را ارزشمندترین دارایی هر کشور خواهان توسعه و پیشرفت دانست و ضمن تاکید بر اهمیت‌بخشی به دارایی‌های فکری و مزیت‌های سرزمینی افزود: فرهنگ مبتنی بر دارایی‌های زیرزمینی موجب شده توجه‌مان را از دارایی‌های روی زمین برداشته و به اینکه دارای بزرگ‌ترین منابع هیدروکربنی دنیا هستیم دل‌خوش باشیم. در حالی‌که 30میلیون نفر جوان بین 20 تا 40سال و رتبه پنجم فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی از ارزش‌هایی هستند که کمتر به آن توجه داریم.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به اینکه راه حفظ ماندگاری نخبگان، ارائه پول بلاعوض نیست، اضافه کرد: بعضا افرادی از این پول استفاده می‌کنند که به هیچ عنوان استحقاق استفاده از آن را ندارند. معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، شناسایی استعدادها و توانمندسازی آنان را اصلی‌ترین ماموریت بنیادهای نخبگان برشمرد و عنوان کرد: بنیادها قرار نیست کار اداری کنند و برنامه‌ریزی جذب و فراهم‌سازی زمینه برای ایفای نقش اثرگذار استعدادهای برتر و نخبگان مهم‌ترین ماموریت بنیادهاست. بنیادها متعلق به استعدادهای برتر و نخبه‌هاست و خود این افراد هستند که در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

ستاری همچنین درخواست و مطالبه نخبه برای دریافت شغل را یکی از مطالبات ناصحیح ناشی از فرهنگ نفتی دانست و افزود: در چنین فرهنگی، نخبه به جای آن‌که با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌هایی که کشور برای رشد و توانمندی‌اش فراهم کرده، سهم خود را از منابع نفتی طلب می‌کند. وی افزود: اصلی‌ترین شاخصه نخبه، توانمندی در حل مشکلات زادبوم و کشورش است و مفهوم نخبگی برای کسی که از جامعه حق خود را مطالبه می‌کند و در انتظار اشتغال دولتی است، ‌معنا و مفهومی ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZKHd0l1r
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه