پرسش: تولیدکننده زیورآلات طلا و استیل هستم و مدتی است محصولات خود را توسعه داده و با توجه به گروه هدف این محصولات، قصد تبلیغات در حوزه شبکههای اجتماعی و رسانههای مجازی را دارم؛ با توجه به این موضوع چه پیشنهادهایی برای تبلیغ در این حوزه دارید؟
پاسخ کارشناس: انتخاب رسانه برای تبلیغات باید براساس گروه هدف شرکت انجام شود که هزینههایی که شرکت میکند، هدر نرود؛ به همین دلیل با توجه به محصولات زیورآلات که معمولا گروه هدف جوانانی از طبقه اجتماعی متوسط به بالا را دنبال میکند، بهتر است از پتانسیل شبکههای اجتماعی بیشتر استفاده شود؛ چون امروزه این قشر ارتباطی قوی با گوشیهای هوشمند دارند. در راستای همین موضوع پیشنهاد میشود که در وهله اول شرکت شما وبسایتی را متناسب با گروه هدف خود طراحی کند و حتما نسخه گوشی نیز برای این وبسایت در نظر گرفته شود و در طراحی وبسایت سعی شود امکان ارائه محتواهای مختلف به مشتریان مدنظر قرار گیرد.
از طرفی میتوان در قالب رپرتاژ آگهی در سایتهای پربازدید از مزایا و معایب زیورآلات گفت و این موضوع به اندازهای گستردگی داشته باشد که هنگامی که فردی در مورد زیورآلات موضوعی را سرچ میکند بهصورت اتفاقی به نام برند شرکت شما برخورد کند و این موضوع میتواند با تولید محتواهای آموزشی و ارائه آن به سایتهای مختلف امکانپذیر باشد. از طرفی میتوان در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و... صفحهای را با نام برند شرکت شما لانچ کرد و محتواهایی را که تولید میشود به مخاطب ارائه داد اما این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که در اینستاگرام چون صفحه شما در ابتدای کار دنبالکننده کمی دارد، میتوان از صفحههای پربازدید در این حوزه استفاده کرد و تبلیغ صفحه برند خود را بکنید که صفحه شما نیز با دنبالکننده زیادی همراه شود. در این میان استفاده از عکسهای حرفهای و مدلینگ در این حوزه بسیار میتواند مثمر ثمر باشد و مخاطبان را بهراحتی جذب کند.