آیا میدانستید ماهیت رسانههای محیطی بهگونهای است که باید بتواند ظرف چند ثانیه نظر مخاطب را به خود جلب کند و تاثیری ماندگار بر ذهن مشتری بگذارد، به طوری که حتی بعد از اینکه بیننده از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند؟ به همین دلیل خلاقیت، ایدهپردازی و رعایت اصول طراحی میتواند در موفقیت تبلیغات محیطی اثرگذار باشد.
تابلوهای شهری (بیلبورد)، نمایشگرهای الکترونیکی، دیجیتال و لیزری، ماکت حجمی، بالن و... به منظور انتقال پیام در فضای شهری برخلاف سایر رسانهها مثلا رادیو و تلویزیون قابل خاموش شدن یا نادیده گرفته شدن از سوی مخاطب نیستند و میتوانند به عنوان رسانهای مکمل در کنار دیگر رسانهها نقش موثری ایفا کنند.