آژانس تبلیغاتی Novo Cortex از بازاریابی چریكی برای آگاه كردن مردم از فعالیت یک شركت بیمه آنلاین در اروپا استفاده كرد. در این طرح، برچسبهایی با خط و خشهای بزرگ روی ماشینهای گران قیمت چسبانده شد.
برای صاحبان اتومبیل از دور اینطور بهنظر میرسید كه كسی با اتومبیل آنها تصادف كرده و بعد از محل دور شده، اما آنها بعد از اطلاع پیدا کردن از اصل موضوع، نسبت به نحوه فعالیت این برند علاقهمند میشدند. ایده این طرح زمانی به ذهن تیم بازاریابی این شرکت بیمه خطور کرد که فهمیدند ناچار هستند با بودجهای زیر 1000 یورو، تاثیری ماندگار در ذهن مخاطبان خلق کنند. آنها تصمیم گرفتند برای تاثیرگذاری بیشتر لحظه خاصی را انتخاب کنند و این لحظه همان زمانی بود كه رانندگان برای سوار شدن مجدد به سوی خودروهای خود باز میگشتند. تیم بازاریابی این شرکت میدانستند که تلاش برای پیدا كردن كسی كه با ماشین شما تصادف و سپس از صحنه فرار كرده، شما را عصبانی، ناامید و آسیبپذیر میكند. بهترین راه برای جلب توجه رانندگان ساختن موقعیت به نحوی است كه انگار كسی روی ماشینشان خراش ایجاد كرده است. در این ایده بازاریابی چریكی، تیم بازاریابی شرایط را با استفاده از برچسبهای پلاستیکی و از طریق الكتریسیته ساكن طوری فراهم كرده كه از دور انگار خط و خشی واقعی روی ماشین بهوجود آمده است. این برچسبها به آسانی از روی ماشین برداشته شده و بدون نیاز به چسب، کاملاً كمهزینه و
بهصرفه است. در نتیجه این طرح 7000 نمونه بازدید از سایت در طول سه هفته در هلند صورت گرفت و ایده این بازاریابی چریکی در 20 وبلاگ مختلف با 42 هزار برداشت آزاد
منتشر شد.