یکشنبه, ۲۶ اسفند(۱۲) ۱۴۰۳ / Sun, 16 Mar(3) 2025 /
           
فرصت امروز
هر آنچه بازاریاب ها درباره سلیقه دیجیتال نسل زد باید بدانند!

محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی برای نسل زد

4 ساعت پیش ( 1403/12/26 )

نسل زد به عنوان مشتریان جوان، پویا و آینده دار نقش بسیار مهمی در تعیین روند بازارهای امروزی دارند. این نسل با ذهنیت های متفاوت، روحیه های ماجراجو و دلبستگی عمیق به دنیای دیجیتال به عنوان قلب تپنده بازارهای مصرف عمل می کنند. آنها به طور حیرت انگیزی به خرید آنلاین، جست وجوی اینترنتی، دنبال کردن آخرین ترندها و مهمتر از همه گوش دادن به هم نسل های خود اهمیت ویژه ای می دهند و بر همین اساس است که می توان از آنها به عنوان گروه تاثیرگذار یاد کرد. این گروه هم خود مصرف کننده هستند هم مروج برای دیگران، گروهی با دو کارکرد مهم و اساسی در دنیای مدرن. ماجرا جالب شد، نه؟

نسل زد نه تنها به عنوان یک گروه هدف، بلکه به عنوان یک نیروی تاثیرگذار بر روی سایر نسل ها نیز تاثیر می گذارد. آنها با شور و اشتیاق خود، مد و سبک زندگی را برای همه گرو‎ه ها تعیین می کنند و تبدیل به یک قطب جاذبه و مروج برای همه مردم شده اند. اگر نسل قبل تر فیلم های دهه ۶۰ میلادی را نگاه می کردند، حالا تمام نسل ها چشم به فعالیت های این گروه در دنیای مدرن دوخته اند. نادیده گرفتن قدرت این گروه یعنی خط بطلان کشیدن بر تمام فرصت هایی که پیش روی تان است. این یک فرصت طلایی برای برقراری ارتباط با قلب مشتری است.

به طور کلی می توان گفت این نسل در شبکه های اجتماعی بسیار فعال است و دیدگاه ها و نظرات خود را با تمام دنیا به اشتراک می گذارند. بنابراین، اگر می خواهید به قلب نسل زد نفوذ کنید و با آنها ارتباط موثری برقرار نمایید، لازم است پلتفرم های اجتماعی محبوب شان را به خوبی بشناسید و استراتژی های بازاریابی خود را با توجه به ویژگی های این نسل تنظیم نمایید. در واقع بازاریابی برای این گروه نیازمند داشتن بینشی قوی و دانش لازم در حوزه تکنولوژی است و به نظر می رسد که هر روز هم باید به این دانش بیشتر از پیش اضافه شود. این یعنی خبری از تنبلی در تولید محتوا برای این نسل نیست. 

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این گروه تاثیرگذار پرداخته و پلتفرم های اجتماعی مورد علاقه آنها را به دقت تحلیل کنیم تا بتوانیم مسیر ارتباط با این مشتریان جوان را برای برندهای مختلف هموارتر سازیم. همچنین در خلال بحث سعی می کنیم تا نکات کلیدی را هم یادآور شویم و به برندها گوشزد کنیم چگونه باید به صورت عملی با نسل زد در دنیای آنلاین تعامل نمایند. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا شال و کلاه کنید تا در این مسیر هیجان انگیز با ما همراه شوید.

نسل زد دقیقا چه کسانی هستند؟

نسل زد دقیقا چه کسانی هستند؟

وقتی درباره گروهی از جوان های متفاوت از نسل های قبل حرف می زنیم، تشخیص آنها اولین قدم خواهد بود. نسل زد گروهی از افراد متولد اواخر دهه 1990 تا اوایل دهه 2010 هستند. این نسل با ویژگی های منحصربه فرد خود تاثیر قابل توجهی بر فرهنگ، جامعه و بازار مصرف گذاشته اند. آنها با تکنولوژی بزرگ شده اند و به خوبی با فضای دیجیتال آشنا هستند و می توان گفت با موبایل و تبلت و سایر دستگاه های دیجیتالی بزرگ شده اند. در واقع نسل زد نسل بومیان دنیای مدرن هستند. کسانی که تمام اصول بازی دنیای اینترنت را بهتر از دیگران می شناسند.

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نسل جوان

این نسل بسیار کنجکاو، خلاق و نوآور است و از اینکه نظرات و دیدگاه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند هیچ ابایی ندارند. آنها به شدت به دنبال کسب اطلاعات و آموزش های جدید هستند و علاقه دارند در مسائل اجتماعی و فرهنگی مشارکت فعال داشته باشند. شما می توانید در همه جای دنیای آنلاین حضور آنها را احساس کرده و همواره شاهد تلاش آنها برای برقراری ارتباط با هم باشند. این ویژگی، یعنی تلاش بی وقفه برای آموختن و بهتر کردن دنیای اطراف، می تواند از آنها مشتری های باوفایی بسازد. البته به شرط اینکه بلد باشید چطور با آنها تعامل برقرار کنید.

علاوه بر نکات فوق، این نسل بسیار عملگرا بوده و تمایلی به تبلیغات سنتی ندارند. آنها به دنبال اطلاعات معتبر و توصیه های دوستان و هم سن و سال های خودشان هستند. آنها همواره به دنبال اثبات ادعای برندها هستند و پیش از اعتماد کردن به هر برندی، اطلاعات دقیقی را جست وجو می کنند. همین موضوع باعث می شود تا دیگر روش های تبلیغات مستقیم و یک سویه، مانند قبل بازدهی نداشته باشند و نیاز است تا شرکت ها به فکر تبلیغات جذاب و نوآورانه باشند.

به طور خلاصه، نسل زد یک گروه تاثیرگذار در دنیای مدرن به حساب می آید که تمام ویژگی های مخصوص خودشان را دارند و اگر می خواهید برند مورد علاقه آنها باشید، لازم است به نیازها، خواسته ها و دغدغه های این گروه جوان توجه کافی نموده و در راستای خواسته های آنها گام بردارید. این نسل درست مثل گنجی گرانبها در دستان شماست که برای استفاده درست از آن، به دقت و توجه زیادی نیاز دارید. اگر با اصول رفتاری آنها آشنا شوید، می توانید تاثیر بسیار شگفت انگیزی بر کل دنیای کسب و کار بگذارید.

پلتفرم های پرطرفدار در میان نسل زد

پلتفرم های پرطرفدار در میان نسل زد

نسل زد با توجه به ویژگی های منحصربه فرد خود در پلتفرم های اجتماعی خاصی فعالیت بیشتری دارد. ما در این بخش به بررسی محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی در میان این نسل می پردازیم و ویژگی های هر یک را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. ماجرا دارد کم کم جذاب می شود، مگر نه؟

اینستاگرام: ترکی سنت و مدرنیته!

نسل زد در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم اشتراک گذاری تصویر و ویدئو جایگاه ویژه ای در میان نسل زد دارد. این پلتفرم با تمرکز بر محتوای بصری، فضایی جذاب و پویا را برای کاربران خود فراهم کرده و توانسته است قلب بسیاری از کاربران جوان را به دست آورد. آنها بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در صفحات جذاب این پلتفرم می نمایند و دوست دارند بیشتر محتوا را به شکل بصری تجربه نمایند تا نوشته های بلند بالا. اینستاگرام مانند ویترینی رنگارنگ از کالاهای جذاب است که بیننده خود را مسحور می نماید.

نسل زد در اینستاگرام به دنبال الهام گرفتن از ایده ها و ترندهای جدید، برقراری ارتباط با دوستان و افراد مورد علاقه و به اشتراک گذاری تجربه های شخصی خود هستند. آنها همچنین علاقه دارند تا آموزش های کوتاه در قالب ریلزهای جذاب این پلتفرم مشاهده کنند. بنابراین محتوا هر چقدر خلاقانه تر و چشمگیرتر باشد، احتمال دیده شدنش هم افزایش پیدا می کند.

همچنین، اینستاگرام با قابلیت هایی مانند استوری، ریلز و لایو به نسل جوان این امکان را می دهد تا به طور مستقیم و بی واسطه با برندها و اینفلوئنسرها در ارتباط باشند. استوری ها ابزاری برای تعامل روزمره تر و صمیمی تر میان برند و مخاطب هستند و ریلزها فضایی جذاب برای خلق محتواهای کوتاه و تاثیرگذار. نسل زد همیشه به دنبال روش هایی آسان تر برای دریافت محتوا هستند و از خلاقیت ها نیز استقبال می کنند. پس شما نیز با بهره گیری از این فرصت می توانید محتوایی مطابق با خواسته این نسل تولید کنید.

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با هدف گذاری بر روی نسل Z

بسیاری از برندها، از اینستاگرام برای نمایش محصولات، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. از طرف دیگر اینفلوئنسرهای بسیاری نیز در این پلتفرم به شهرت و محبوبیت فراوان دست یافته اند که می توانید با کمک آنها محصولات خود را به مخاطبان گسترده تری معرفی کنید. به عبارتی اینستاگرام هم فضایی برای دیدن شدن است هم ابزاری قدرتمند برای برندها که با کمک آن می توانند دیده شوند و کسب و کارشان را گسترش دهند.

تیک تاک: معجزه ای از سرزمین اژدها

نسل زد در تیک تاک

تیک تاک به عنوان یک پلتفرم ویدئویی کوتاه در سال های اخیر به سرعت محبوبیت زیادی در میان نسل زد پیدا کرده است. این پلتفرم با تمرکز بر ویدئوهای خلاقانه، چالش های پرطرفدار و محتوای سرگرم کننده، توانسته کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جذب کند و آنها را با ایده های نو در عرصه ساخت و تولید ویدئو آشنا سازد. تیک تاک برای کاربران جوان، مانند صحنه نمایشی سیار است که در هر لحظه منتظر اجراهای پر شور و پر هیجان آنهاست.

نسل زد در تیک تاک به دنبال تفریح، خلاقیت، کشف استعدادها و ارتباط با افراد همفکر خود هستند. در تیک تاک محتوایی تولید می شود که کوتاه، ساده و بسیار سرگرم کننده است و مخاطبان این پلتفرم علاقه مند هستند همواره شاهد نوآوری در زمینه تولید ویدئو باشند. تیک تاک مکانی برای همه کسانی است که می خواهند متفاوت تر از بقیه باشند و با چالش ها و سرگرمی های خلاقانه خود را به دنیا معرفی کنند. به طور حتم برای تاثیر گذاشتن روی مخاطب باید تفاوت داشت و در مسیر یکسانی حرکت نکرد.

یادتان باشد، در تیک تاک برندها می توانند به شیوه ای تعاملی و صمیمی تر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و از چالش های مختلف برای انتشار پیام خود بهره ببرند. گاهی با یک آهنگ پر مخاطب و یک چالش ساده می توان تاثیر فوق العاده ای روی بیننده گذاشت و در دنیای مجازی به شهرت رسید. تبلیغات در این پلتفرم با ساخت و انتشار ویدئوهای کوتاه بسیار موثر است و به هیچ وجه حالت تحمیلی و ناخوشایندی برای کاربران ایجاد نمی کند. این دقیقا تفاوت بازاریابی مدرن با تبلیغات کلاسیک و قدیمی است. بسیاری از اینفلوئنسرهای تیک تاک هم طرفداران زیادی در میان کاربران دارند و به عنوان چهره هایی محبوب در میان نوجوانان و جوانان شناخته می شوند. برندها نیز می توانند با کمک آنها محصولات خود را تبلیغ کرده و در این مسیر، از اعتبار آنها نیز بهره مند شوند. به یاد داشته باشید در بازاریابی باید از هر فرصت ممکن بهره گرفت و اگر این فرصت همکاری با افراد مشهور هم باشد که قطعا می تواند فوق العاده موثر واقع شود.

به طور کلی تیک تاک یکی از تاثیرگذارترین پلتفرم های اجتماعی است که بسیاری از برندها می توانند برای برقراری ارتباط با نسل زد از آن استفاده کنند. برای موفقیت در این پلتفرم فقط باید به تولید محتوای جذاب و پرطرفدار فکر کرده و استراتژی هایی نوآورانه و جذاب داشته باشید. پس هیچ گاه دست از تلاش برندارید و به تولید بهترین ویدئوها برای مخاطبان خود فکر کنید. این پلتفرم مثل دریایی بزرگ از فرصت ها می ماند که تنها شما باید برای کشف گنج های آن آماده باشید.

یوتیوب: گوگل بر قله آموزش و سرگرمی!

نسل زد در یوتیوب

یوتیوب جایگاه خاص خود را در میان نسل زد حفظ کرده و دو هدف متفاوت را هم پیش می برد. در واقع یوتیوب هم پلتفرمی برای مشاهده دوره های آموزشی حرفه ای است، هم یوتیوبرهای کمدی و صنعت سرگرمی در آن فعالیت دارند. بنابراین شما با هر سلیقه ای می توانید از این پلتفرم لذت ببرید. این در حالی است که رقیبی مثل تیک تاک، همیشه این وضعیت را ندارد. این پلتفرم با ارائه طیف گسترده ای از محتواهای آموزشی، سرگرمی، مستند و ولاگ نیازهای متنوع کاربران خود را برآورده می کند. بسیاری از کاربران نسل زد وقت زیادی را در این پلتفرم می گذرانند تا مهارت جدیدی یاد بگیرند یا مستندهای مختلفی را تماشا کنند. یوتیوب در واقع مثل یک دانشگاه بزرگ در بستر اینترنت می ماند که انواع رشته های مختلف را به کاربر آموزش می دهد.

مطلب مرتبط: بازاریابی برای نسل Z و دردسرهای آن

نسل زد در یوتیوب به دنبال یادگیری مطالب جدید، کسب اطلاعات تخصصی، تفریح و الهام گرفتن از تجربیات دیگران هستند. همچنین ولاگ ها و اینفلوئنسرهای محبوب این پلتفرم تاثیر قابل توجهی بر انتخاب های نسل زد دارند و برندها باید برای معرفی محصول خود از آنها کمک بگیرند. از ویدئوی معرفی محصولات گرفته تا نحوه درست استفاده از آنها همه و همه می توانند برای کاربران این پلتفرم مفید واقع شود. این موضوع در واقع شبیه آموزش دادن مهارت های لازم برای مشتری است تا بهتر بتواند از محصولات شما استفاده کند.

بسیاری از برندها از یوتیوب به عنوان ابزاری قدرتمند برای معرفی محصولات ارائه آموزش های تخصصی و انتشار محتوای ویدئویی بلندمدت استفاده می کنند. شما در این پلتفرم قادر هستید از صفر تا صد محصولات تان را به طور کامل و جامع توضیح دهید. مشتری نیز فرصت خوبی پیدا می کند تا محصول شما را بهتر بشناسد و آن را برای استفاده انتخاب نماید. برندها با داشتن یک کانال یوتیوبی قدرتمند در واقع گنجینه بزرگی را برای تبلیغات در اختیار دارند. همچنین یوتیوب بستری مناسب برای برگزاری لایو استریم ها، وبینارها و مصاحبه های اختصاصی با متخصصان است. تمام این موارد در شکل های مختلف باعث ایجاد یک ارتباط قوی بین برندها و مشتریان می شود و تاثیر فراوانی در شکل گیری وفاداری مشتریان به همراه خواهد داشت. به طور کلی هدف شما در یوتیوب نه فقط معرفی محصولات، بلکه ایجاد ارزش برای کاربران است. همیشه محتوای با ارزش می تواند شما را یک قدم به موفقیت نزدیک تر کند.

در پایان باید گفت که یوتیوب همچون یک کتابخانه عظیم است که گنجینه های دانش و سرگرمی را در دل خود جای داده است و برندهایی که به دنبال نفوذ بر قلب نسل زد هستند، باید جایگاه مهم این پلتفرم را به درستی درک نمایند و حضوری فعال در آن داشته باشند. هیچ گاه از ارائه محتوای تخصصی و بلندمدت نترسید. مشتریان از دیدن تخصص شما خشنود خواهند بود. این دقیقا کلید ورود به قلب آنها است.

توییچ: بهشت گیمرها

جوان ها در توییچ

توییچ به عنوان یک پلتفرم پخش زنده ویدئویی به ویژه در میان گیمرها و علاقه مندان به ورزش های الکترونیکی (قبول دارم این عبارت برای ما پیرمردها خیلی عجیب است!) محبوبیت زیادی دارد. این پلتفرم به نسل زد این فرصت را می دهد تا گیم پلی بازی های مورد علاقه شان را به صورت زنده تماشا کرده و با گیمرهای حرفه ای و استریمرها ارتباط برقرار کنند. توییچ همچون یک استادیوم مجازی است که در آن مسابقات پرهیجان به شکل آنلاین در دسترس همگان قرار می گیرد.

جوان ها در توییچ به دنبال محتوای علمی نیستند. در عوض به دنبال هیجان، سرگرمی، یادگیری تکنیک های بازی و ارتباط با جامعه ای از افراد همفکر هستند. بسیاری از استریمرها و گیمرهای حرفه ای به چهره های محبوبی در این فضا تبدیل شده اند و این امکان را برای برندها به وجود آورده اند که با آنها همکاری کنند. تبلیغات ویدئویی با کمک این افراد محبوب می تواند یک استراتژی عالی برای رسیدن به اهداف تان باشد. این افراد در حقیقت، نمایندگان برند شما در دنیای بازی ها خواهند بود.

برندهایی که به دنبال ارتباط با نسل زد در حوزه بازی و ورزش های الکترونیکی هستند، باید جایگاه مهم این پلتفرم را به خوبی درک کرده و با ایجاد محتوای جذاب و برگزاری مسابقات آنلاین، حضوری فعال در توییچ داشته باشند. در حقیقت می توان با حمایت مالی از مسابقات گوناگون یا حمایت از افراد حرفه ای که در این حوزه فعال هستند، نام و نشان تجاری خودتان را بر سر زبان ها بیندازید. از آنجا که این فضا مختص قشر خاصی از مردم است می توانید با حضور هوشمندانه نتایج بهتری بگیرید.

از آنجا که توییچ فضایی برای تعامل زنده با مخاطبان است، می توانید با برگزاری پرسش و پاسخ، نظرسنجی و برگزاری رویدادهای ویژه با بینندگان ارتباط برقرار کنید و در واقع خود را یک گام به خواسته های آنان نزدیک کنید. توجه به دغدغه های بینندگان در هر فضایی از بازاریابی به شما کمک می کند که مخاطبان وفادارتری را جذب کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که ایجاد ارزش برای مخاطب از هر چیز دیگری مهمتر است.

بی شک توییچ یک پلتفرم فوق العاده است که بیشتر قشر خاصی از نوجوانان و جوانان از آن استقبال می کنند و برندهایی که محصولات مربوط به این افراد دارند، نباید از اهمیت توییچ در برنامه های بازاریابی خود غافل شوند. این یک فرصت فوق العاده است که به برندها کمک می کند با گروهی از مخاطبان تعامل کرده و با آنها ارتباط مستقیمی برقرار کنند. به یاد داشته باشید همیشه دنباله‎رو نباشید و برای نوآوری خودتان پیشگام شوید.

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

اسنپ چت: از گور برخواسته!

نسل زد در اسنپ چت

اسنپ چت پلتفرم تازه ای نیست، اما در طول سال های اخیر حسابی دل نسل زد را به دست آورده است. به همین خاطر از مرز ورشکستگی نجات یافته و حالا حسابی به سوددهی رسیده است. این پلتفرم در میان نسل زد محبوبیت زیادی دارد؛ چراکه با تمرکز بر حریم خصوصی، پیام های ناپدیدشونده (موقت)، فیلترها و استیکرهای خلاقانه فضایی جذاب و سرگرم کننده را برای کاربران خود فراهم کرده است. به نظر می رسد کاربران این فضا بیشتر به دنبال سرگرمی، تفریح و تعامل با دوستان شان باشند و اسنپ چت مانند آلبوم خاطرات شخصی افراد، خصوصی ترین بخش از زندگی افراد را پوشش می دهد.

نسل زد در اسنپ چت به دنبال به اشتراک گذاشتن لحظات روزمره خود با دوستان، ارسال پیام های صمیمی و خلاقانه، استفاده از فیلترها و استیکرهای جالب و ارتباط گرفتن به روش های منحصر به فرد و خودمانی با دوستان شان هستند. در این پلتفرم برندها می توانند فیلترهای تبلیغاتی خاصی را ایجاد کنند تا مشتری ها هنگام استفاده از فیلترها نا خود آگاه نام برند و تبلیغ شما را مشاهده کنند. این گونه شما همواره در لحظه به لحظه تعامل کاربر با پلتفرم در ذهن او حضور دارید.

بسیاری از برندها از اسنپ چت برای ارائه تبلیغات هدفمند، برگزاری کمپین های تعاملی و انتشار محتوای کوتاه و خلاقانه استفاده می کنند. تعامل سریع با کاربران یکی از اصلی ترین نقاط قوت این فضا است و به شما این امکان را می دهد که فورا از نظر کاربران مطلع شده و بازخوردها را دریافت کنید. همین امکان باعث می شود که بتوانید در اسرع وقت نسبت به ایجاد تغییرات لازم اقدام نمایید. همواره در هر لحظه در جریان تمام فعالیت های خود باشید تا بتوانید نتیجه کارتان را هر چه بیشتر بهبود ببخشید.

یکی از نکات جالب در مورد اسنپ چت این است که بسیاری از افراد به خصوص در نسل زد می توانند به کمک آن با گروه ها و دوستان خود در هر جایی به شکل صوتی و تصویری صحبت کنند و از تعامل و همراهی هم لذت ببرند. برندها نیز می توانند از این امکانات استفاده نموده و یک فضای خصوصی و خودمانی را برای تعامل با مشتری ها خود به وجود بیاورند. ایجاد حس صمیمیت با مشتری ها مهمترین عامل برای موفقیت در فضای مجازی است. این گونه می توانید اعتماد مشتری های تان را بیش از پیش به دست آورید.

سخن پایانی

محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی برای نسل زد

ما در این مقاله با سفری به دنیای پرهیاهوی پلتفرم های اجتماعی، دریافتیم که نسل زد، به عنوان مشتریان آینده ساز و تاثیرگذار، در فضاهایی خاص و منحصر به فرد به فعالیت مشغولند. از اینستاگرام و تیک تاک، با محتواهای بصری و سرگرم کننده گرفته تا یوتیوب با آموزش ها و مستندهای جذاب و توییچ و اسنپ چت با تعاملات زنده و پیام های شخصی سازی شده، هر کدام به عنوان یک فرصت طلایی برای برندها محسوب می شوند. پس اگر خواهان جذب قلب این گروه از مخاطبان هستید، چاره ای ندارید جز آنکه در خانه مورد علاقه آنها به جست و جو بپردازید و این را هرگز فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: چالش های بازاریابی برای نسل جوان

اکنون زمان آن فرا رسیده تا شما نیز به این پلتفرم ها قدم بگذارید و به دنیای نسل زد نزدیک شوید. برای حضور موفق در این فضاها لازم است با دقت به ویژگی ها، سلایق و دغدغه های آنها توجه کنید و محتوای جذاب، معتبر و ارزشمندی را متناسب با نیازهای آنها ارائه دهید. شما با ارائه محتوای با ارزش، مشتری را متقاعد خواهید کرد که نه فقط یک تبلیغ کننده که به فکر منافع او نیز هستید. نسل Z فقط به صداقت برندها اهمیت می دهد، به تبلیغات تحمیلی هرگز تن نمی دهند و با برندهایی همراه می شوند که بتوانند با آنها تعامل داشته باشند.

با حضور هوشمندانه و فعال در این پلتفرم ها، شما می توانید نه تنها آگاهی از برند خود را افزایش داده و به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید، بلکه روابطی بلندمدت و معنادار با مشتریان آینده خود برقرار سازید. این ارتباط عمیق است که شما را یک گام از دیگر رقیبان جلوتر نگه می‎دارد. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز با نسل زد همراه شوید و ببینید آنها چگونه می توانند برای کسب و کار شما فرصت های تازه خلق کنند. مطمئن باشید آینده بازار در دستان این گروه تاثیرگذار است و نادیده گرفتن آنها فرصت های فراوانی را از شما خواهد گرفت.

منابع:

https://sproutsocial.com

https://www.comscore.com

https://www.visualcapitalist.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cHtieFOz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5قیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستچوب پلاستماشین ظرفشویی بوش
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه