شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در طول برگزاری جام جهانی فوتبال، همه مردم دنیا چشم به آن دوختند.
 در تلویزیون، از طریق اینترنت و در نمایشگر‌های بزرگ در میادین، پارک‌ها و استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات اکثر افراد شاهد این مسابقات بودند، اما پشت پرده این مردم شاد و خوشحال برزیل آن طور که در رسانه‌ها نشان داده می‌شود، چه واقعیتی پنهان است؟ اخیرا واژه برزیل مفهوم فوتبال و شادی ناشی از آن را در ذهن‌ها تداعی کرده، اما واقعیت تلخی در پس پرده این کشور زیبا جریان دارد که یک آژانس تبلیغاتی به سفارش یک ان‌جی‌او موفق به افشای آن شد.

هر رور 24 کودک در برزیل به قتل می‌رسند. در مرکز ریو حدود 7 میلیون نفر در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند.
پلیس برزیل مامور رفع هر گونه نشانه از فقر و کودکان خیابانی شده بود که قربانیان جامعه هستند. با این کودکان مثل حیوان رفتار شده و از جامعه طرد شده‌اند. آنها در شرایطی غیر‌انسانی در بازداشت به سر برده، شکنجه و کشته می‌شوند و کارشناسان معتقدند باید فورا به داد این کودکان رسید.

دولت برزیل مبلغ زیادی را در جام جهانی سرمایه‌گذاری کرد و این در حالی است که بخش اعظمی از مردم آن در فقر به سر می‌برند.
 برای جلب توجه به این نیمه تاریک برزیل، یک سازمان ان‌جی‌او محافظ حقوق کودکان در جهان به نام  «KIYO» نمایشگر بزرگ خود را پشت سر نمایشگر جام جهانی در استادیوم Lier در طول بازی بلژیک و روسیه در روز بیست و دوم ژوئن نصب کرد.

هدف از انجام این کار فقط این بود که پشت صحنه مسابقات جام جهانی به مردم نشان داده شود: روی دیگر سکه.

محو شدن تصویر کارت‌پستالی برزیل
شورای شهر ریو فقط علاقه‌مند به نشان دادن تصویری کارت‌پستالی از شهر به گردشگران و سرمایه‌گذارانی بود که برای تماشای بازی‌های جام جهانی رهسپار برزیل شده بودند.

جان دانیلز، یک تسهیل‌کننده برنامه KIYO  در ریو معتقد است که دیواری نامرئی به وجود آمده است. گردشگران فقط قادر به بازدید از استادیوم‌های فوتبال و حومه مرفه‌نشین شهر هستند.

اگرچه اقلیت افراد ثروتمند هستند، اما نتیجه انجام این کار در یک نوع آپارتاید و نفاق اجتماعی در شهر خلاصه می‌شود.
در سال 2016 بازی‌های المپیک به ریو می‌آید و عملیات پاکسازی اجتماعی بعید نیست که بهتر از قبل صورت گیرد.
در همین راستا سازمان KIYO در جهت پیشبرد اهداف مردم دوستانه خود و جذب سرمایه‌های اجتماعی برای بهبود اوضاع مردم برزیل از آژانس تبلیغاتی خلاق Famous خواست تا خلاقیت خود را برای افشای این بی‌عدالتی به کار گیرد.

نتیجه این کار، یک شیرین‌کاری زنده بود که در طول مسابقه میان بلژیک و روسیه در بیست و دوم ژوئن روی پرده رفت. پشت سر نمایشگر ال‌ای‌دی بزرگی که در استادیوم Lier برای مسابقات جام جهانی نصب شده بود، نمایشگر ال‌ای‌دی دومی نیز برپا شد.
در طول مسابقه، در حالی که تماشاچیان دیوانه‌وار بازی شیاطین سرخ را دنبال می‌کردند، با تصاویری از واقعیت تلخ و فقر مردم برزیل روی این نمایشگر مواجه شدند. این اقدام سپس توسط یک دوربین ضبط شده و پشت صحنه‌ای از وقایع پنهان در برزیل در سایه جام جهانی را نشان داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0vWit3Ea
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه