یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

بی‌خواب‌ها، مغز متفاوتی دارند

8 سال پیش ( 1395/1/21 )
 

هر کسی در زندگی‌اش زمانی بی‌خوابی را تجربه کرده است. اما برای 3 تا 5 ‌درصد جمعیتی که بی‌خوابی مشکل همیشگی و مزمن‌شان است، این معضل می‌تواند بدون هیچ دلیل مشخصی یک ماه یا حتی بیشتر ادامه یابد. بی‌خوابی کشیدن به‌مدت طولانی باعث می‌شود فرد در طول روز احساس خواب‌آلودگی داشته باشد و کج‌خلق شود. این مشکل حتی می‌تواند فرد را کم‌حافظه، عصبانی و درگیر با اختلالات خلقی کند.

مطالعات گذشته نشان داده‌اند، مغز افراد مبتلا به بی‌خوابی ساختار متفاوتی با سایر افراد دارد چون بخشی از مغز این افراد به‌سادگی نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. حالا گروهی از پژوهشگران چینی از یک تکنیک تصویربرداری خاص استفاده کرده‌اند تا مشخص شود که بی‌خواب‌ها در میزان ماده سفید مغزشان تفاوت‌هایی وجود دارد. ماده سفید، بخش‌های مختلف مغز را به هم ارتباط می‌دهد. این مطالعه در مجله Radiology چاپ و نخستین بار از سوی Psypost گزارش شد. 

تا مدت‌ها نقش ماده سفید مغز دقیق مشخص نبود اما در سال‌های اخیر دانشمندان دریافته‌اند، ارتباطی که ماده سفید میان بخش‌های مجزای مغز ایجاد می‌کند برای کارکرد بهتر آن ضروری است. از دست دادن ماده سفید می‌تواند به سکته مغزی یا زوال عقل هم بینجامد. اما در گذشته، تکنیک‌های تصویربرداری آنقدر پیشرفته نبود که بتوان درباره میزان و ساختار ماده سفید اظهارنظر دقیقی کرد.

امروزه، مبتلایان به بی‌خوابی می‌توانند عادت‌های خواب خود را تغییر دهند، آن را درمان کنند یا با استفاده از قرص، خواب بهتری تجربه کنند. پژوهشگران هنوز به اینکه یافته‌های تازه‌شان چقدر می‌تواند در درمان بی‌خوابی موثر باشد، مطمئن نیستند اما با این یافته‌ها به درمان بی‌خوابی درآینده امیدوار شده‌اند.

 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 166pg

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z1pjOHCD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه