جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

چند روز از حلول ماه مبارک رمضان گذشته است و خبری از آگهی‌های تبلیغاتی مناسبتی شرکت‌های مختلف نیست. باور نمی‌کنیم این شرکت‌ها همان‌هایی هستند که به بهانه‌های مختلف به‌منظور  همراهی با مصرف‌کنندگان خود پیام‌های تبریک و تسلیت می‌دهند.

 

 


 این در حالی است که اکثر شرکت‌های صاحب‌نام خارجی که محصولات خود را در کشورهای مسلمان ارائه می‌کنند، پیام‌های تبریک خود را قبل از شروع ماه مبارک به مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌اند. جالب اینجاست که اکثر مدیران و کارمندان این شرکت‌ها اصلا مسلمان نیستند و فقط به منظور همراهی با مصرف‌کننده مسلمان خود این پیام‌ها را ارسال می‌کنند، ولی در شرکت‌های داخلی که تمامی مصرف‌کنندگان آنها مسلمان هستند خبری از این پیام‌ها نیست و به غیر چند شرکت داخلی بقیه فعلا در سکوت به‌سرمی‌برند. شرکت‌هایی مانند پاکسان، پریل، تاژ و پارس خزر از جمله شرکت‌هایی هستند که نسبت به بقیه شرکت‌ها زودتر اقدام کرده‌اند.

الگوبرداری نادرست از فرنگی‌ها
پاکسان با طرحی نو این ماه مبارک را تبریک گفته است، ولی پریل با همان طرح سال گذشته به استقبال ماه پرفیض رمضان رفته است؛ طرحی که درشروع هر سه سریال مناسبتی این ماه بینندگان را به تماشا دعوت می‌کند.
 این شیوه که چندصباحی است در برنامه‌های پربازدید رسانه ملی باب شده، الگوی آن از رسانه‌های فرنگی گرفته شده است. قیمت پخش همین آگهی‌های کوتاه مدت هم غیرقابل باور است و رسانه ملی از هر فرصتی برای دریافت هزینه از شرکت‌ها استفاده می‌کند.

 


شنیده‌ها خبر از آن می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های مختلف، آگهی‌های تلویزیونی مناسبتی خود را به منظور همراهی با روزه‌داران آماده کرده‌اند، ولی اینکه چرا زودتر اقدام به پخش نمی‌کنند، مسئله‌ای است که کسی پاسخ درستی برای آن نمی‌دهد. با این حال، یکی از کارشناسان بر این عقیده است که اکثر شرکت‌ها منتظر هستند تا ببیند کدام سریال تلویزیونی به نسبت بقیه از بازدید بهتری برخوردار است که سراغ میان‌برنامه آن سریال بروند.
 این تعلل باعث می‌شود که اکثر شرکت‌های داخلی از این مناسبت‌ها بهره کافی را برای برندینگ نبرند و فقط درصدد سود بیشتر از طریق افزایش فروش باشند. اگر شرکت‌ها بخواهند برای برندینگ خود از
این مناسبت‌ها بهره بگیرند، زمان پخش نباید برای آنها اهمیتی داشته باشد. چون مصرف‌کننده آگاه خود بهتر می‌داند چه زمانی پیام شرکت مورد نظر خود را دریافت کند و این زمان طولانی برای پخش آگهی‌های بین سریالی جز آزار بینندگان چیزی نصیب شرکت‌ها نمی‌کند.
هنوز به یاد داریم که برای دیدن بازی فوتبال تیم مورد علاقه‌مان مجبور به دیدن نزدیک به 30 دقیقه آگهی‌های مختلف بودیم که اکثر آنها بی‌محتوا و از نظر بصری غیرجذاب بودند.

پاک و تمیز در یک ماه عزیز!
نگاه نادرست شرکت‌ها به استفاده تبلیغاتی از مناسبت‌ها حالا با رسیدن ماه رمضان شکلی تازه پیدا کرده است؛ مناسبتی ویژه و آزاری تازه برای ببیندگان تلویزیون. این رسم تمامی دنیاست که از شروع برنامه‌ها برای پخش آگهی‌ها استفاده می‌کنند، ولی نه این قدر طولانی که مخاطب را از جلوی تلویزیون براند. البته استثنا نیز وجود دارد.

 


یکی از شرکت‌هایی که از این مناسبت‌ها بهره خوبی می‌برد و آنچنان سر و صدایی هم ندارد شرکت تاژ است. تاژ مدتی است در راستای اهداف برندینگ خود سعی در همراهی مصرف‌کنندگان در مناسبت‌های مختلف دارد و در زمان بازگشایی مدارس، روز مادر و ایام ماه مبارک رمضان بیلبورد‌هایی را به این منظور نصب و اکران می‌کند. واحد تبلیغات این شرکت ادعا می‌کند که تاژ این فعالیت را به منظور برندینگ انجام می‌دهد و هدف فروش ندارد.
در آگهی جدید تاژ که به مناسبت ماه رمضان 93 اکران شده، از اسلوگان «پاک و تمیز در یک ماه عزیز» استفاده شده است. برند تاژ با تأکید بر پاکیزگی جسم و روح در ماه رمضان و در جهت رساندن پیام خود از المان پودر لباسشویی (یکی از محصولات شوینده برند تاژ) در طرح بیلبورد ماه رمضان ۱۳۹۳ استفاده کرده است.
در حالی که شرکت‌های خارجی برای نمایش چهره‌ای خوشایند از برند خود تلاش می‌کنند، شرکت‌های ایرانی همچنان منتظر یافتن یک زمان خوب برای پخش آگهی تلویزیونی خود هستند. رسم برندهای ایرانی بر این است که دو هفته بعد از شروع ماه رمضان کم کم از آگهی‌های مختلف خود رونمایی می‌کنند.
شرکت‌های ایرانی همیشه در مناسبت‌ها از مصرف‌کنندگان خود عقب هستند و به همین خاطر است که بیلبورد‌ها و تبلیغات برخی شرکت‌ها به منظور تبریک سال نو همچنان درسطح شهر دیده می‌شود.
شاید بتوان گفت اکثر شرکت‌های ایرانی بیشتر بر افزایش سود
خود تمرکز دارند نه برندینگ، وگرنه چرا باید در اکثر آگهی‌های مناسبتی آنها حضور محصولات این شرکت‌ها پررنگ‌تر از نام برند
باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Tkf7wIv1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه