یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور در آینده نزدیک براساس سه مدل بیع متقابل، قراردادهای جدید نفتی (آی.پی.سی- IPC) و EPCF (مهندسی، تأمین، ساخت و تأمین منابع مالی) انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، علی کاردر در آیین تودیع محمدجواد شمس و معارفه حمید اکبری مدیرعامل پتروپارس با بیان اینکه سه مدل قراردادی برای حوزه‌های توسعه‌ای و میدان‌های جدید در نظر گرفته شده، افزود: بر این اساس توسعه برخی میدان‌ها به شرکت‌های ایرانی سپرده می‌شود.

به کارگیری 3 مدل قراردادی برای توسعه میدان های نفتی کشور

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی که قرار است منابع مالی آن از طریق شرکت ملی نفت ایران تأمین شود حجم‌شان زیاد نیست و بیشتر در بخش تولید و نگهداشت نفت متمرکز است.

کاردر بر ضرورت توجه به زمان و هزینه در پروژهای نفتی و گازی کشور تأکید کرد و گفت: چنانچه در پروژه‌های بین‌المللی، شاخص‌های زمان و هزینه رعایت نشود، در لیست پروژه‌های ناموفق (Fail) قرار می‌گیرند.

به گفته وی، بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که درمدل جدید قراردادهای نفتی همه نگاه‌ها به مسائل فنی است و بخشی هم به مسائل نرم‌افزاری مربوط می‌شود، بنابراین معتقدم انتقال فناوری به معنای اجرای پروژه براساس قیمت تعیین شده و مدت زمان مشخص است.

این مقام مسئول افزود: مدیریت زمان در پروژه یکی از فناوری‌هاست که ایران به یقین نیازمند آن است و باید شیوه عملکرد آن را به دست آورد.

وی گفت: شرکت‌های بین‌المللی در این زمینه حرفه‌ای وارد عمل می‌شوند و مراقبت‌های ویژه‌ای از زمان و هزینه می‌کنند و به تازگی مدیران شرکت انی ایتالیا (ENI) که اکنون در عراق فعالیت دارند، اعلام کردند که هزینه تمام شده حفاری یک چاه 4میلیون و ٥٠٠ هزار دلار است، درحالی‌که این رقم در غرب کارون ١٢ میلیون و ٥٠٠ هزار دلار است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدت زمان اجرای حفاری یک چاه از سوی «انی» را ٣٥ و در ایران ١٢٠ روز اعلام و اضافه کرد: مدیریت زمان و هزینه همان فناوری به حساب می‌آید، واقعیت سرعت اجرای پروژه‌ها اهمیت بسزایی دارد، اما کافی نیست و نباید راضی بود، بلکه باید سعی کرد به نقطه مطلوب در سطح بین‌المللی دست پیدا کنیم. به گفته کاردر، شرکت پتروپارس باید به سمت مدیریت زمان حرکت کند و در عرصه بین‌المللی فعال شود، بنابراین نباید ثابت بماند و برای حرکت رو به جلو باید تلاش بیشتری به عمل آورد.

به گزارش ایرنا، وزارت نفت پس از ارزیابی شرکت‌های متقاضی برای فعالیت در قالب شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P)، هشت شرکت را به‌عنوان شرکت‌های ایرانی صاحب صلاحیت در این حوزه تعیین و معرفی کرد. شرکت‌های پتروپارس، مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، انرژی دانا، توسعه پتروایران، گروه مپنا (شرکت نفت و گاز مپنا)، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا)، شرکت‌هایی هستند که توانسته‌اند حد نصاب‌های لازم را در ارزیابی‌های صورت گرفته کسب کنند.

در سال‌هایی که ایران اسلامی با تحریم ظالمانه روبه‌رو بود، همسایگان کشورمان با استفاده از منابع مالی شرکت‌های چند‌ملیتی، میدان‌های نفت و گاز مشترک با ایران و همچنین میدان‌های مستقل خود را به بهره‌برداری رسانده و سود سرشاری را کسب کردند. در عین حال کشورمان به دلیل کمبود منابع مالی و سوءمدیریت در دوران گذشته، نتوانست این میدان‌ها را توسعه دهد و در نتیجه همسایگان بیشترین بهره را از غفلت مسئولان پیشین بردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lohn5fwa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه