جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
قائم‌مقام وزیر کار درخصوص دستاوردهای انتشار بیانیه جمع‌بندی هسته‌ای:

به‌تدریج شاهد رونق بازار کار خواهیم بود

9 سال پیش ( 1394/4/24 )
 

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای بیانیه جمع‌بندی هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5، گفت: بازار کار ایران به‌تدریج شاهد بهبود و رونق خواهد بود زیرا تحریم‌ها مشکلات متعددی را برای برخی از واحدهای اقتصادی ایجاد کرده بود. ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایرنا درباره دلایل مشکلات واحدهای تولیدی، افزود: برخی از واحدهای اقتصادی به دلیل نبود نقدینگی (کمبود سرمایه در گردش) و هزینه بالای واردات، دچار مشکل شده بودند. وی ادامه داد: از آنجا که بسیاری از واحدها به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توانستند مواد اولیه مورد نیاز را از محل خط اعتباری تامین کنند مجبور می‌شدند از روش‌های پرهزینه‌تری مواد اولیه را از خارج تهیه و وارد کنند که درنهایت این موضوع منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شد.

فیروزآبادی تصریح کرد: 30 تا 40 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی به دلیل نبود سرمایه در گردش بود که با رفع تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود این مشکلات از سر راه واحدها برداشته می‌شود. وی با اشاره به توان مهندسی بالای ایران گفت: ایران به لحاظ توانمندی بالای نیروی انسانی حتی در دوران تحریم در بسیاری از طرح‌های مهندسی خارج کشور برنده می‌شد اما این موقعیت را به دلیل ناتوانی در تامین اعتبار و ضمانت‌نامه‌های بانکی مورد نیاز از دست می‌داد. قائم‌مقام وزیر کار ادامه داد: خوشبختانه با بهبود تعاملات بین‌المللی موانع یادشده رفع خواهد شد و تردیدی نیست که با توان مهندسی، ایران می‌تواند در بسیاری از کشورها مجری طرح‌های اقتصادی باشد. وی با اشاره به آنکه متوقف کردن شرایط اقتصادی زمانبر است، گفت: رونق اقتصادی هم به زمان نیاز دارد و تحولات یک‌شبه رخ نمی‌دهد.

به گفته وی، زمانی که هزینه تولید کاهش یابد و توان اقتصادی مردم هم با رونق اقتصادی افزایش یابد، تحرکی در اقتصاد ایجاد خواهد شد. فیروزآبادی درخصوص نگرانی از پول‌هایی که با رفع تحریم‌ها به ایران برگشت داده می‌شود، گفت: این دغدغه مقام معظم رهبری و دولت است که این پول‌ها صرف توانمندی پایه‌های تولید در کشور شود. وی بیان داشت: نشست‌های متعددی در شورای اقتصاد در دولت برگزار شد و تلاش‌های زیادی صورت گرفته که منابع آزاد شده به سمت واردات نرود و همان‌گونه که در سال‌های گذشته بیماری هلندی اقتصاد کشور را در بر گرفت با بیماری اقتصادی از این دست مواجه نشویم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/umTSVF8p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه