جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
با وجود رکود در صنعت فولاد، مدیر عامل شرکت فولاد اکسین اعلام کرد

به‌ جای حمایت از تولید داخل سفارش 100هزار تن ورق فولادی از چین داده‌ اند

8 سال پیش ( 1394/10/12 )
 

عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: در حالی که صنعت فولاد کشور در رکود به سر می‌برد، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، سفارش 100‌هزار تن ورق فولادی را از یک شرکت چینی به نام Tisco داده است. او در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، برای پروژه خط لوله بندرعباس-سیرجان- رفسنجان، 100‌هزار تن ورق فولادی از چین سفارش داده است. وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد اکسین را در مناقصه این طرح راه ندادند، اظهار کرد: تولید داخلی فولاد از نظر کیفیت و قیمت مناسب‌تر از نمونه چینی است.

6846483583538463468846463578535835

وی گفت: شرکت فولاد اکسین پیش از این در پروژه شرکت ملی نفت‌خیز جنوب توانمندی‌های خود را در تولید ورق‌های API (ورق‌های عریض فولادی) ثابت کرده بود و انتظار می‌رفت شرکت‌های داخلی از جمله شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، پروژه‌های خود را به تولیدکنندگان داخلی واگذار می‌کنند. قنواتی اضافه کرد: براساس استعلام و سفارش شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، چینی‌ها 100‌هزار تن ورق مورد نیاز خط لوله 24 اینچ بندرعباس- سیرجان- رفسنجان را تامین می‌کنند که مقرر شده ورق‌ها پس از ورود توسط لوله‌ساز به‌صورت دستمزدی تبدیل به لوله 24 اینچ شوند. 

وی میزان سرمایه‌گذاری این پروژه را 3هزار‌میلیارد ریال و 320‌میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با واگذاری چنین طرح‌هایی به شرکت‌های تولیدی داخل که توان تولید مناسب‌تر و باکیفیت‌تر محصول را دارند، از خروج این ارز جلوگیری می‌شود. قنواتی ادامه داد: این سفارش در حالی است که هم امکان تولید ورق مذکور و هم تهیه مواد اولیه (اسلب) آن در داخل کشور وجود دارد؛ چنین سفارش‌هایی به شرکت‌های داخلی فولاد، می‌تواند این صنعت را از رکود خارج و موجب اشتغال هزاران نفر در این صنعت شود. 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: سفارش 100هزار تن ورق فولادی از یک شرکت خارجی در حالی قرار است اتفاق بیفتد که رهبر معظم انقلاب چند سالی است موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و مسئولان نظام و دولت هم بر حمایت از تولید داخل تاکید می‌کنند. در شرایطی که رکود حاکم بر بازار فولاد و صنایع تولیدی، باعث کاهش سطح تولید کارخانجات و ایجاد مشکلات مالی برای شرکت‌های فولادی شده است، تامین ورق‌های فولادی از خارج به سود نظام و کشور است؟

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eGdYPUbM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه