جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت بلک بری با انتشار خبری مبنی بر متوقف کردن روند تولید تلفن های همراه، بسیاری از کاربران خود را شوکه کرد.

به گزارش  «فرصت امروز»، گرچه طی ماه های اخیر زمزمه هایی در این خصوص به گوش می رسید، اما کمتر فردی این اخبار را واقعی تلقی می کرد و همه امیدوار بودند این خبر شایعه ای بی اساس باشد.

اکنون با اظهارات رسمی مدیر اجرایی این شرکت، جان چن، نمی توان به قطعی بودن این خبر شک داشت.

وی در جدیدترین اظهارات خود و در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرده: شرکت بلک بری قصد دارد زاویه تمرکز خود را تغییر داده و از توسعه سخت افزاری به سمت توسعه نرم افزار تغییر جهت دهد. بر این اساس، توسعه استراتژی های نرم افزاری محور احتمالی فعالیت های آتی این شرکت خواهد بود.

فعالیت های مرتبط با گوشی های این شرکت از این پس بر برون سپاری متمرکز خواهد بود. بلک بری قصد دارد تمرکزهای نرم افزاری خود را به رکوردی بالاتر از 85درصد رسانده و سهام خود در بازارهای جهانی را نیز تحت تأثیر فعالیت های نرم افزاری خود ارتقا بخشد.

آیا این یعنی توقف تولید؟ در اظهارات مدیر اجرایی شرکت بلک بری از واژه برون سپاری تولید استفاده شده، اما این واژه به چه معناست؟ برون سپاری تولید، یعنی از این پس، محصولات بلک بری در کانادا تولید و عرضه نمی شوند، بلکه محصولات این کشور از کانال های دیگر وارد بازار خواهند شد. بنابراین تعریف، برون سپاری هم معنا با توقف تولید نخواهد بود و گوشی های این شرکت همچنان تولید و عرضه خواهند شد.

پیش از این و در جریان کنفرانس سال گذشته بلک بری نیز اظهاراتی مبنی بر عدم سوددهی کافی بخش سخت افزاری این شرکت مطرح شد، اکنون با گذشت یک سال، این اظهارات سمت و سوی عملی پیدا کرده و بر مواضع اقتصادی این شرکت سایه افکنده اند.

جان جکسون، تحلیلگر اقتصادی IDC معتقد است پیش بینی چنین تصمیمی از سوی مقامات بلک بری چندان دشوار نبود. در واقع با توجه به اینکه شرکت بلک بری شرکتی چندوجهی است، تغییر جریان های تولید و ارائه خدمت به سمت منافع اقتصادی قابل انتظار بود.

با این وجود، کالین سایزنسکی، تحلیلگر ارشد بازار CMC نظر دیگری دارد. وی معتقد است که این تغییر موضع  برای شرکت بلک بری یک تغییر بزرگ خواهد بود. این شرکت در طول سال های اخیر به سبب مسائل امنیتی و حاشیه ای تحت فشار بسیار زیادی قرار داشت. یکی از احتمالات در خصوص تغییر روند ارائه خدمات شرکت بلک بری تلاش برای کاهش تنش ها و حواشی این شرکت کانادایی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kRdiwEAM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه