جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فلزات پایه شامل مس، آلومینیوم، سرب، روی، نیکل و قلع در سال 2015 پس از منابع انرژی، ضعیف‌ترین عملکرد را در میان کالاها داشتند و مجموعا حدود 26‌درصد کاهش قیمت نشان دادند. به گزارش ایسنا، کومرس بانک در گزارشی با اشاره به اینکه فلزات پایه از ابتدای سال 2015 تاکنون تحت تاثیر ضعف اقتصادی چین که بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این فلزات در جهان به شمار می‌رود، قرار گرفتند، اعلام کرد: سرب با تنها 13‌درصد کاهش قیمت که از ابتدای سال تاکنون داشت بهترین عملکرد و نیکل با 43‌درصد کاهش قیمت، بدترین عملکرد را در میان فلزات پایه داشته است.

موجودی نیکل در انبارهای تحت نظارت بازار فلزات لندن، هفته گذشته 1.1‌درصد افزایش یافت و به 441‌هزار و 510 تن رسیدکه بالاترین میزان از هشتم اکتبر بود. قیمت نیکل همچنین پس از گزارش مجمع بین‌المللی فولاد ضدزنگ که نشان داد تولید این آلیاژ در 9 ماه نخست سال 2015 کاهش یافته است، نزول کرد. تولید فولاد ضدزنگ حدود دو سوم از تقاضا برای نیکل به حساب می‌آید.

طبق برآورد بانک «استاندارد چارترد»، حدود 70‌درصد از تولیدکنندگان نیکل با قیمت‌های کنونی ضرر می‌کنند. بر پایه گزارش این بانک، وضعیت عرضه و تقاضا در بسیاری از بازارهای فلزات سال آینده به میزان قابل توجهی فشرده می‌شود، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان قادر به پوشش هزینه‌های‌شان در قیمت‌های کنونی نیستند.

کومرس بانک اعلام کرد قیمت‌های پایین منجر به کاهش گسترده تولید خواهد شد که بخشی از آن تاکنون اعلام شده است. بزرگ‌ترین کاهش اعلام شده تاکنون مربوط به روی بوده که عرضه جهانی آن بیش از 10‌درصد کاهش خواهد یافت و ممکن است کاهش عرضه کمک کند قیمت این فلز در سال آینده بهبود پیدا کند.

براساس گزارش پلاتس، شرکت خدمات مالی مورگان استنلی هم دیدگاه مذکور را در تحلیلی از وضعیت فلزات پایه منعکس و اعلام کرده است: تداوم کاهش قیمت کالا در سال جاری منجر به کاهش ظرفیت معدنکاری و فرآوری فلزات در سراسر جهان می‌شود. علت این امر هم سیگنال‌های منفی است که از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کالا در جهان مخابره می‌شود. دولت این کشور اعلام کرده که رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2016 احتمالا حدود 6.8‌درصد خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4c8sMZEj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه