برندها برای مشتری ارزش ایجاد می کنند، زیرا تلاش و ریسک خرید را کاهش می دهند و به این ترتیب مشوق تامین کنندگان برای سرمایه گذاری در کیفیت و نوآوری می شوند. برندسازی می تواند تجربه مشتری را هم از نظر زیبایی شناسی و هم روانشناسی تقویت کند.
امروزه علاقه برندها و آگاهی از اهمیت آنها نسبت به 10 یا 20 سال پیش بیشتر شده است، اما هنوز عدم آگاهی و سوءتفاهم در بسیاری موارد وجود دارد. کتاب برند و برندسازی براساس دیدگاه های نخبگان برند سازی جهان تالیف و ترجمه آرش سلطانعلی یکی از کتاب هایی است که مخاطبان آن مدیران روشنفکری هستند که به دنبال درک بهتر از ارزش های اجتماعی و مالی برندها، بهترین روش های جاری در برندسازی و بعضی از مسائل نوظهور در باب این موضوع مهم، پیچیده و هیجان آورند. این کتاب به سه بخش تقسیم می شود که در بخش یک نگاهی به تاریخچه و تعریف برندها و اهمیت اجتماعی و مالی آنها دارد. همچنین بخش 2 برخی از مراحل عملی را در مدیریت برند بررسی می کند.
این بخش به نقش هویت بصری و کلامی برند در ارتباط با مخاطبان و حتی حیطه های پیچیده تر ارتباطات برند می پردازد. بخش سوم نیز آینده برندها را مدنظر قرار می دهد. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «امروزه بیشتر مهارت های بازاریابی و برندسازی مربوط به ساخت ارزش ویژه برای محصولاتی است که ویژگی ها، قیمت، توزیع و در دسترس بودن آنها به واقع نزدیک به یکدیگر است. برندها امکان خرید با اطمینان را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند و نقشه راهی در میان تنوع گیج کننده محصولات در اختیار آنان قرار می دهند.
مشتری برای انتخاب سرویس دهنده خدمات ارتباطی خود نیازی به تخصص در حوزه ارتباطات از راه دور موبایل ندارد. نام برند، تعرفه و شیوه پرداخت تمام چیزی است که مشتری برای انتخاب به آن نیاز دارد.» این کتاب در 320 صفحه توسط انتشارات ایده خلاقیت به قیمت 28هزار تومان به چاپ رسیده است.