آیا میدانستید تعریف رابرت بین (Robert Bean) یکی از کارشناسان حوزه برندسازی از برندینگ «قولی که برآورده شده» است؟ این شاید بهترین تعریفی باشد که بتوان از برند ارائه داد. شما به مشتریان و همکاران خود در کنار تمامی فعالیتهایی که انجام میدهید و متعهد آن میشوید قولی میدهید و به منظور موفق شدن در کسبوکار خودتان باید در هر لحظه به این قول پایبند باشید و به آن عمل کنید. میتوان گفت این ایده که برند تنها یک نشان، نام یا یک رنگ بهخصوص است، تنها شکافی بسیار کوچک و ریز از چیزی است که در حقیقت برند باید نامیده شود.
به عبارتی میتوان گفت که برند بهنوعی تمامی چیزی است که از شرکت شما وجود دارد. در نتیجه ارائه تعریفی دقیق از آن اهمیتی حیاتی و غیرقابل انکار دارد. شما باید مخاطب هدف و نهایی خود را شناسایی کنید و از خواسته آنها مطلع شوید، دقیقا برای آنها روشن کنید که چرا شما از دیگر رقبای خود بهتر و برتر هستید و در نهایت به بیان و شرحی دستیابید که به بهترین نحو ممکن هدف برند شما را مشخص میکند.