پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یوروی میلنر، میلیاردر روسی در ماه آوریل اعلام کرد رقمی معادل 100 میلیون دلار برای سفر به سیاره های دیگر و بررسی احتمال سکونت در آن اختصاص خواهد داد. براساس اطلاعات موجود، هدف نهایی پروژه مورد نظر این سرمایه دار بلندپرواز روسی، ساخت یک سفینه فضایی کوچک با قدرتی معادل 20درصد از سرعت نور و مجهز به لیزرهای قدرتمند است.

اختصاص این بودجه 100میلیون دلاری از سوی یوری میلنر در شرایطی تحقق می یابد که او و دانشمند مشهور بریتانیایی، استفن هاوکینگ مقصد نهایی خود را حضور در منظومه Alpha Centauri که در فاصله 7/25تریلیون مایلی کره زمین قرار دارد، عنوان کرده اند. این در حالی است که طبق اطلاعات موجود، اغلب افراد بر این باورند که منظومهAlpha Centauri عاری از هرگونه سیاره قابل سکونت است. 

با این وجود اخیرا سیاره ای در نزدیکی زمین کشف شده است که مشخصات جغرافیایی آن بسیار شبیه به کره زمین بوده و بسیاری بر این باورند که کشف این سیاره گام بلندی برای علاقه مندان به یافتن مکان دیگری به جز زمین برای زندگی است.

در این راستا ستاره شناسان روز چهارشنبه گذشته از کشف سیاره ای در نزدیکی زمین خبر دادند که مشخصات جوی و جغرافیایی آن شباهت بسیاری به زمین داشته و احتمالا قابل سکونت است. آنها اسم این سیاره جدید را که در حدود یک تریلیون مایل نزدیک تر از Alpha Centauri استProxima b نام نهادند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rw02G4WQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه