آیا میدانستید یکی از خصوصیات مردم این است که عاشق امتیازات ویژه هستند؟ تخفیف در صورت خرید چندباره، فروش ویژه و هدایای افتخاری جزو عوامل مهم ماندگاری مشتریان هستند. پس سعی کنید خلاق باشید تا پیشنهادهایی که ارائه میدهید یک اتصال بهیادماندنی بین شما و مشتریانتان ایجاد کند. خلاقیت شما میتواند هر چیزی باشد مثل دعوت کردن مشتری به نوشیدن چای در بوتیک لباس شما یا تخفیف 15 درصدی بهافتخار برنده شدن تیم محلی دربازیهای فصلی. هر چیزی که باعث ایجاد یک تجربه منحصربهفرد شود یا حسی اجتماعی را در مشتری شما برانگیزد. تمامی اینها موجب عمیقتر شدن رابطه مشتری با کسبوکار شما میشود.
ایجاد روابط فردی و قوی کلید وفاداری مشتری است که با درک نیازهای مشتری آغاز میشود و با ایجاد ارتباطات معنیدار و حفظ اعتماد آنها ادامه پیدا میکند. از هر فرصتی استفاده کنید تا نشان دهید چقدر مشتری برای شما و کسبوکارتان ارزشمند است. به یاد داشته باشید که مشتریان خوشحال و راضی دوباره برمیگردند و با خود مشتریان جدیدی میآورند. چیزی که برای مشتریان بیشترین اهمیت را دارد مشخص و تمرکز خود را بر آن معطوف کنید. اگر محصول یا خدمت شما غالبا بهصورت هدیه استفاده میشود، کاغذ بستهبندی یا کارت هدیه را بهعنوان یک سرویس افتخاری به مشتریانتان عرضه کنید.