پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مجله فوربز برای نخستین بار اسامی ۱۰۰ ثروتمند را در حوزه فناوری‌های نوین منتشر کرد. برای موفقیت در حوزه فناوری‌های نوین، بهتر است شبیه بیل گیتس بود. مجله آمریکایی فوربز لیست ۱۰۰ نفره از ثروتمند‌ترین افراد در حوزه فناوری‌های نوین را روز چهارشنبه منتشر کرد. اکثریت قاطع این رده‌بندی جهانی را مردان با حداقل سرمایه ۲ میلیارد دلار تشکیل می‌دهند. بدون هیچ شگفتی، مدیرعامل پیشین مایکروسافت مثل همیشه رده نخست این رده‌بندی را با ثروتی حدود ۷۹،۶ میلیارد دلار در اختیار دارد. پشت سر بیل گیتس، مدیرعامل پیشین شرکت اوراکل آقای لارنس ژوزف الیسون با

۵۴،۳ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد. در این لیست جف بزوس موسس آمازون، مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک و لری پیج مدیرعامل گوگل به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند. در تاپ ۱۰ این رده‌بندی تنها یک زن دیده می‌شود: لورن پاول جابز همسر استیو جابز فقید، بنیانگذار شرکت اپل.

۳۳ درصد از کارفرمایان آسیایی هستند

تنها هفت زن در لیست ۱۰۰ نفره فوربز دیده می‌شوند. این هفت نفر در صنعت و فناوری‌های نوین و در اقلیت هستند و به ندرت پست‌ها و مسئولیت‌هایی در دست دارند. در پیام منتشر شده روی سایت اپل، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل اعلام کرد، سال گذشته هدفش تنوع بیشتر در نیروی کار خود بوده است. به همین دلیل، تنها ۷۲ درصد از پست‌ها و مسئولیت‌ها در شرکت اپل را مردان تشکیل می‌دهند. این جایگاهی ویژه در دره سیلیکون نیست: زنان ۱۱درصد میلیاردرهای رده‌بندی فوربز ۲۱۰۵ در تمام حوزه‌ها هستند.
رده‌بندی ۱۰۰ میلیاردر ثروتمند صنعت فناوری از سوی دیگر به کارآفرینان آسیایی توجه دارد که تقریباً یک‌سوم کارآفرینان ثروتمند در حوزه فناوری‌های نوین را به نشانه تغییرات این بخش تشکیل داده‌اند.

10میلیاردر چینی نیز در این لیست دیده می‌شوند. در میان آنها جک ما ، خالق شرکت علی بابا رده هفتم این لیست را در اختیار دارد. خانم ژو کونفِی، مدیرعامل هنگ کنگی شرکت لنز تکنولوژی که شیشه‌های تلفن‌های هوشمند را تولید می‌کند، در رده سی‌ام این رده‌بندی است.

* پی نوشت: دره سیلیکون نام منطقه ای در 70 کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو است و عمده شهره این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه است.

منبع : lefigaro
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yNFqiT4L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه