یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

بحث داغ مخالفت اپل با حکم دولت آمریکا

8 سال پیش ( 1394/12/5 )
 

پاســخ شرکت اپل منفی‌ است. این شرکت اعلام کرده ‌است اطلاعات گوشی آیفون سیدفاروک، یکی از شلیک‌کنندگان حادثه سن‌برناردینو را به پلیس آمریکا نمی‌دهد. خواسته پلیس آمریکا از نظر شرکت اپل نوعی زیاده‌خواهی است که فضای خصوصی کاربران اپل را به خطر می‌اندازد. مشکل اپل با پلیس آمریکا به بحثی شدید تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ، سیاستمداران و حتی چهره‌های اقتصادی را به خود مشغول کرده‌است. هر یک از این افراد طرفدار یک طرف از این بحث هستند. طرفداران اپل کسانی هستند که به فضای خصوصی کاربران باور دارند.

آنها معتقدند اگر شرکت اپل راه‌حل هک کردن گوشی‌هایش را به پلیس آمریکا بدهد، این فناوری می‌تواند در دست افراد ناشایست بیفتد و ضر‌ر‌های بسیاری به همراه داشته باشد. از سوی دیگر طرفداران پلیس آمریکا بحث امنیت را مطرح می‌کنند. آنها بر این باورند که مجریان قانون باید برای تحقیق در مورد حادثه کشتار سن برناردینو به محتویات گوشی فاروک دسترسی داشته باشند.

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل می‌گوید: «دولت (آمریکا) از شرکت اپل می‌خواهد گوشی کاربران خود را هک کند و این کار سابقه ده‌ها ساله این شرکت در تولیدات امنیتی را که از حریم خصوصی مشتریان حفاظت می‌کند زیر سوال می‌برد. این خنده‌دار است که از همان مهندسانی که خواسته‌ایم فنا‌وری امنیتی قوی در گوشی‌های آیفون پیاده‌کنند، بخواهیم این فناوری را ضعیف کرده و امنیت کاربران را کاهش دهند.»

ادوارد اسنودن، عضو سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید: «برد پلیس آمریکا در مقابل شرکت اپل به معنی حکم ناامنی است. این کار یعنی در دنیایی که رقبای آمریکا محصولات امن تولید می‌کنند، آمریکا قادر به تولید این محصولات نیست.»اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا هم از طرفداران تصمیم شرکت اپل است.

این اتحادیه به همراه مرکز اینترنت و جامعه Stanford، پرونده‌ شکایتی براساس قانون آزادی اطلاعات مطرح کرده‌اند و به دنبال مدارکی هستند که نشان دهد چگونه دولت تا به حال از قانونی به نام All Writs Act (قانونی که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا هر حکمی را که لازم یا مناسب با قوانین به نظر می‌رسد برای کمک به حوزه‌های قضایی صادر کند) برای وادار کردن شرکت‌ها به بازکردن قفل گوشی‌ها استفاده‌ کرده ‌است.

این سازمان می‌گوید مردم باید بدانند که چگونه دولت از این حکم برای «چنین مجوز غیر‌عادی» استفاده کرده‌است. مارک کوبان، کارآفرین موفق و میلیاردر آمریکایی می‌گوید با اینکه پلیس‌ آمریکا تاکید دارد این یک مورد خاص است و تنها یک بار اتفاق می‌افتد اما مطمئنا در صورت موافقت شرکت اپل به رمزگشایی گوشی فاروک باید منتظر موارد مشابه آن باشیم. به عقیده وی شرکت اپل با دادن پاسخ منفی به پلیس آمریکا بهترین کار را انجام داده‌است.

از سوی دیگر تام کوتون، سناتور آمریکایی با حمایت از پلیس آمریکا می‌گوید شرکت اپل با سرباز زدن از کمک به دولت آمریکا حفاظت از حریم خصوصی و امنیت یک «تروریست عضو داعش را» به امنیت مردم آمریکا برتری می‌دهد. به گفته وی «شرکت اپل به شرکتی برای تروریست‌‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل شده‌است.»دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا می‌گوید: «من 100درصد با حکم دادگاه موافق هستم. برای من امنیت از همه چیز مهم‌تر است. ما باید از مغزمان استفاده کنیم.»

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EzxgeFcZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه