شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازنگری در قیمت نفت بودجه

9 سال پیش ( 1393/10/20 )
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قیمت نفت، نرخ دلار، کاهش سهم صندوق توسعه ملی و هدفمندی یارانه‌ها چهار محور اساسی در بودجه است، گفت: پیشنهادهای مشروط برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی وجود دارد.  علی‌محمد احمدی، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه معاون اول رییس‌جمهور و مسئولان دولتی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس اظهار کرد: در این جلسه درباره مباحث مختلف بودجه بحث و بررسی صورت گرفت و پیشنهاد این بود که چه راهکاری برای کاهش سهم صندوق درنظر گرفته شود.  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از پیشنهادها این است که کاهش سهم صندوق به شکل وام و قرض به دولت پرداخت شود و با متوسط سودی که اکنون بانک‌های منطقه‌ای به آن می‌دهند این تسهیلات و قرض را برگردانند. 

به گفته این نماینده مجلس البته نظر نماینده دولت این بود که در شرایط کنونی اعتبارات سهم صندوق به بخش تملک دارایی‌ها و طرح‌های عمرانی اختصاص ‌یابد، علاوه بر اینکه وقتی صندوق توسعه ملی طراحی شد، قیمت نفت بیش از 70 دلار بود، اما اکنون تحریم‌ها اجازه فروش نفت را نمی‌دهد، قیمت نفت نیز به نصف کاهش یافته است و بیش از این نمی‌توان با مالیات به اقتصاد فشار آورد.  وی ادامه داد: نمایندگان معتقدند نباید ارز صندوق توسعه ملی مصرف شود و باز نگردد در صورتی که می‌تواند به‌عنوان قرض به دولت پرداخت شود، پیش‌بینی می‌شود که صندوق توسعه ملی حدود 15تا 20 میلیارد دلار نزد حساب‌های خارجی بانک مرکزی موجودی داشته باشد.  

احمدی تاکید کرد: یکی از بحث‌های دیگر سرمایه‌گذاری و حضور منابع صندوق توسعه ملی در بازارهای مالی جهانی است که البته این موضوع به دلیل تحریم‌ها شدنی نیست.  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه از امروز کمیسیون تلفیق جلسه‌های خود را برگزار خواهد کرد، گفت: یکی از مباحث مهم درباره قیمت نفت است، زمانی که دولت بودجه را تهیه کرد قیمت نفت 72 دلار پیش‌بینی شد. اما اکنون حدود 50دلار است و عقل سلیم نفت بیش از 60 دلاری را در بودجه نمی‌پذیرد، البته دولت اصرار دارد که همین قیمت باقی بماند اما به نظر می‌رسد بودجه با این رقم کسری خواهد داشت.  وی با اشاره به دائمی شدن بخشی از معوقات مالی دولت تصریح کرد: 90 درصد احکام بودجه دائمی و نهایی‌شده و منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم، اکنون در خصوص قیمت نفت، ارز، صندوق توسعه ملی و هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه کمیته‌هایی تشکیل شده که جمع‌بندی آن در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی خواهد بود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ty9t4kfa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه