شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف اصفهان:

بازار فرش دستباف در انتظار اجرایی شدن برجام است

8 سال پیش ( 1394/5/24 )
 

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان اصفهان گفت: بازار فرش همچنان در رکود به‌سر می‌برد و فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت، منتظر اجرایی شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5) هستند. به گزارش ایرنا، باقر صیرفیان اضافه کرد: لغو تحریم‌ها و باز شدن راه صادرات به کشورهای خارجی، بر بازار ایران تاثیر مثبت خواهد داشت. وی افزود: با باز شدن مرزهای سایر کشورها برای صادرات، می‌توانیم در زمینه فروش فرش به جایگاه قبلی خود در جهان دست یابیم که لازمه آن، فراهم آمدن ابزار برای تولید‌کننده است.

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه تولیدکننده‌ها به‌صورت فرش در انبارها مانده است، خواستار ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان فرش برای راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های تولید فرش دستباف شد. وی با اشاره به اینکه صادرات، بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان فرش را حل می‌کند، گفت: با فروش فرش‌ها در بازار خارجی، وضعیت نقدینگی واحدها بهتر می‌شود.

رییس انجمن صنایع همگن فرش دستباف استان اصفهان با اشاره به اینکه انجام مذاکرات هسته‌ای و تدوین برنامه برجام نگرش دنیا به کشورمان را تغییر داد، تصریح کرد: دولت باید از فرصت به‌وجود آمده برای صادرات کالاهای ایرانی به‌ویژه فرش دستباف ایران در دنیا تبلیغ کند. صیرفیان به افزایش حضور گردشگران خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: با بهبود وضعیت گردشگری، صنایع‌دستی و فرش دستباف ایران نیز رونق خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: اگر فرش‌های انبار شده به‌فروش برسد، تولیدکنندگان توان تولید کافی متناسب با افزایش ورود گردشگران را خواهند داشت.

حمید کارگر، رییس مرکز ملی فرش ایران فروردین امسال از رشد 14‌درصدی صادرات فرش دستباف ایران در سال 93 خبرداد و گفت: تلاش می‌شود در سال جاری، این رشد افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه ارزش صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته و در سایه تدابیر دولت تدبیر و امید از مرز ۳۲۰‌میلیون دلار گذر کرد، افزود: باتوجه به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در تولید فرش دستباف و کیفیت و ارزش این هنر صنعتی ایران، باید تلاش کرد در سال ۹۴ صادرات افزایش یابد.بیشترین مشتریان فرش دستباف ایران کشورهای اروپایی و عربی هستند که تا پیش از تصدی دولت یازدهم و با اعمال تحریم‌ها و ارتباط ضعیف کشورمان با اروپا صادرات آن به کشورهای اروپایی با مشکل مواجه شده بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L0YBfynw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه