شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

درحالی‌که بانک مرکزی با بخشنامه‌ها و دستورات متعدد ارائه خدمات بین بانکی را به موسسات غیرمجاز ممنوع کرده و با استفاده از اهرم‌های فشار مانند اخذ مالیات، عرصه فعالیت بدون مجوزها را تنگ‌تر می‌کند اما هنوز خدمات مورد درخواست این موسسات از طریق سایر بانک‌ها ارائه می‌شود. استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در شعب موسسات غیرمجاز عملی مرسوم است؛ خدماتی که از سوی شرکت‌های دارنده دستگاه پوز به این موسسات ارائه شده و امکان نقل و انتقال وجوه از حساب‌های اقماری این موسسات در بانک‌های رسمی کشور انجام می‌شود.

موسسات غیرمجاز تحت نظارت بانک مرکزی نیستند، به همین دلیل از مزایای سایر بانک‌ها و موسسات مجاز در شبکه شتاب بهره‌مند نبوده و از خدمات دهی در بسیاری از بخش‌ها از جمله تبادلات حساب‌های بین بانکی از طریق چک یا کارتخوان باز می‌مانند اما همواره سیستم بانکی کار را برای غیرمجازها راحت کرده و باوجود دستورات اکید بانک مرکزی این‌گونه خدمات از طریق بانک‌ها به مشتریان این موسسات ارائه می‌شود، به‌طوری که مانند مشتریان حقوقی برای بانک‌ها عمل کرده و با باز کردن حساب جاری یا استفاده از دستگاه‌های کارتخوان آنها به مشتریان‌شان خدمات می‌دهند.

آخرین بخشنامه بانک مرکزی خرداد ماه صادر و طی آن مقرر شد هرگونه خدمات بانکی به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را متوقف کرده و تا تاریخ 20 خرداد ماه تمامی پایانه‌های فروشگاهی نصب شده در موسسات پولی غیرمجاز احصاء و جمع‌آوری شود، همچنین تا اول تیرماه باجه‌ها و واحدهای بانکی که به هر شکل و با هر عنوان به موسسات غیرمجاز خدمت‌رسانی می‌کنند تعطیل شوند. با این حال بیش از یک ماه از ابلاغ این بخشنامه گذشته و هنوز ارائه خدمات به موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز ادامه دارد.

الله وردی رجایی سلماسی، کارشناس بانکی در گفت‌وگو با تابناک با تأکید بر متخلف بودن بانک‌هایی که با موسسات غیرمجاز همکاری می‌کنند، توضیح داد: بانک مرکزی در صورت شناسایی و احراز این تخلفات می‌تواند هم بانک ارائه‌کننده خدمات و هم شرکت PSP یا دارنده دستگاه کارتخوان را جریمه کند. او تأکید کرد: به نظر می‌رسد با توافقاتی که اخیراً بانک مرکزی با نیروی انتظامی جهت شناسایی متخلفان بانکی داشته است، برخورد با افرادی که از بخشنامه بانک مرکزی سرپیچی می‌کنند نیز در زمانی نزدیک انجام پذیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oHKQIRyd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه